بازتاب ایران؛

دِ هیل: رئیس جمهور ایران درباره موج پنجم کرونا هشدار داد/ اسپوتنیک: به کشتی باری اسرائیل حمله شده است/ الجزیره: اسرائیل حمله موشکی به کشتی را بررسی می کند/ اوراسیاریویو: بایدن هدف اشتباهی برای مقابله با ایران انتخاب کرد

    کد خبر :824396

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه دِ هیل، خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه خبری الجزیره و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون رئیس جمهور ایران درباره موج پنجم کرونا هشدار داد، به کشتی باری اسرائیل حمله شده است، اسرائیل حمله موشکی به کشتی را بررسی می کند، بایدن هدف اشتباهی برای مقابله با ایران انتخاب کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

دِ هیل: رئیس جمهور ایران درباره موج پنجم کرونا هشدار داد

روز شنبه آقای روحانی اعلام کرد موج پنج کرونا در کشور می تواند توسط ویروس نوع دلتا که بسیار قابل انتقال است شروع شود.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: رئیس جمهور ایران درباره موج پنجم کرونا از نوع دلتا هشدار داد.

ادامه می دهد: روحانی در سخنان خود در یک نشست تلویزیونی گفت که محدودیت های اعمال شده از جمله ماسک و فاصله اجتماعی باید کاملاً رعایت شود تا از وخیم تر شدن وضعیت در کشور جلوگیری شود.

افزوده است: ایران با بیش از 84600 مورد تلفات از ویروس کرونا، بیشترین آسیب را از این ویروس در خاورمیانه دیده است.

کرونا

در پایان این روزنامه به ورود این ویروس از جنوب و جنوب شرقی ایران هشدار داده است و از قول آقای روحانی افزوده است که این نگرانی وجود دارد، پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود.

اسپوتنیک: به کشتی باری اسرائیل حمله شده است

روز شنبه یک کشتی باری متعلق به اسرائیل در قسمت شمالی اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: حمله به کشتی باری متعلق به اسرائیل، محاسبه اشتباه ایران است.

ادامه می دهد: یک مقام امنیتی ملی اسرائیل مدعی شده است روز شنبه حمله به کشتی باری متعلق به یک شرکت اسرائیلی انجام شده است که دلیل آن محاسبات غلط ایران بوده است.

افزوده است: اطلاعات ایران درباره این کشتی غلط بوده است و این کشتی دیگر متعلق به شرکت اسرائیلی نیست.

کشتی اسرائیل

در پایان این خبرگزاری آورده است اسرائیل مسئولیت حادثه را گردن ایران انداخته است و ایران هیچ اظهار نظری نکرده است.

الجزیره: اسرائیل حمله موشکی به کشتی را بررسی می کند

یک کشتی متعلق به یک شرکت اسرائیلی در شمال اقبانوس هند دچار حادثه شده است، گفته می شود این کشتی توسط موشک مورد اصابت قرار گرفته است، رسانه های مختلف از زوایای متفاوتی به آن پرداخته اند.

از جمله این رسانه ها شبکه خبری الجزیره است که در این باره نوشت: اسرائیل حمله موشکی احتمالی به کشتی باری را بررسی می کند.

ادامه می دهد: رسانه های اسرائیلی می گویند این کشتی باری قبلاً متعلق به یک سرمایه دار بزرگ اسرائیلی بوده و هنگام عزیمت به امارات مورد حمله قرار گرفته است.

افزوده است: این کشتی که به سمت امارت در سفر بوده است، آسیب آن جدی نیست و به سفر خود ادامه می دهد و خدمه آسیب ندیده اند.

حمله موشکی

در پایان این شبکه خبری این حادثه را در ادامه تنش های ایران و اسرائیل می داند و مدعی است که این حمله از سوی ایران برای جبران حملات اسرائل صورت گرفته است.

اوراسیاریویو: بایدن هدف اشتباهی برای مقابله با ایران انتخاب کرد

حمله هوایی آمریکا به مواضع برخی از گروه های مقاومت در خاک عراق و سوریه را به عنوان مقابله بایدن با ایران قلمداد کرده اند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: بایدن هدف اشتباهی را برای آسیب رساندن به ایران انتخاب کرد.

ادامه می دهد: ارتش ایالات متحده به دستور بایدن هفته گذشته حمله هوایی به مراکز برخی از گروه های مقاومت در خاک سوریه و عراق انجام داده است.

افزوده است: اگر چه کاخ سفید این حمله ها را دفاع از خود معرفی می کند، اما موجی از محکومت را در پی داشته است.

حمله آمریکا

در پایان این اندیشکده تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه را گسترش قرار داد ابراهیم می داند که به دلیل شروع توسط دونالد ترامپ از سوی دموکرات ها با اقبال روبرو نیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید