جانشین لامبورگینی هوراکان اواسط تابستان رونمایی می شود

    کد خبر :1082802
جانشین لامبورگینی هوراکان اواسط تابستان رونمایی می شود

شرکت لامبورگینی در جریان اعلام آمار مالی سه ماهه اول سال 2024 خود، مشخص کرد که جانشین هوراکان محبوب در چه تاریخی رونمایی خواهد شد.

بازتاب– به گفته این برند ایتالیایی، جانشین هوراکان به عنوان سوپراسپرت جدید در روز 16 آگوست رونمایی خواهد شد. براساس گزارش‌ها، این خودرو با نام Temerario رونمایی خواهد شد و به عنوان سومین خودرو پلاگین هیبریدی از Sant’Agata Bolognese در هفته اتومبیل مونتری نمایش داده خواهد شد.

برخلاف هوراکان و گالاردو و قبل از آن، این تازه وارد یک تلاش تماماً لامبورگینی بوده زیرا با آئودی R8 دوقلو نیست و وجه اشتراکی ندارد. این شرکت با هوراکان آنقدر سود کسب کرد که نیازی به تقسیم بودجه جهت توسعه محصول جدید ندارد و از این رو قرار نیست با آئودی جهت توسعه پلتفرم و پیشرانه شرکات مالی داشته باشد. آئودی که از نظر فنی مالک لامبورگینی محسوب می‌شود، قصد ندارد لامبورگینی جدید را با موتور احتراقی عرضه کند.

در معرفی رسمی لامبورگینی جدید، متوجه شدیم که این خودرو متأسفانه V-10 تنفس طبیعی با صدای شیرین را از دست خواهد داد. به جای قلب تپنده 5.2 لیتری NA، از یک موتور V-8 توئین توربو با قدرت 789 اسب بخار استفاده خواهد کرد. با وجود برخورداری از پیشرانه متفاوت، موتور 4.0 لیتری با گشتاور 538 پوند فوتی تا 10000 دور در دقیقه دور موتور دارد. پیشرانه تخت V-8 از نمونه اولیه SC63 LMDh گرفته شده که در آن حجم کمی کوچک‌تر 3.8 لیتری دارد و با یک سیستم هیبریدی متفاوت عمل می‌کند.

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد. از آنجایی که جانشین هوراکان هیبریدی خواهد بود، خروجی قدرت ترکیبی بالاتر است. یک موتور الکتریکی با قدرت 147 اسب بخار و 221 پوند فوت، بین موتور احتراقی و گیربکس هشت سرعته دو کلاچه عرضی قرار گرفته که در Revuelto نیز تعبیه شد. جزئیات دیگر همچنان نامشخص است، اما ما می‌دانیم که “Temerario” یک سیستم هیبریدی سه موتوره خواهد داشت. اگر شبیه برادر بزرگترش باشد، به این معنی بوده که یک موتور در جلو و دیگری در عقب تعبیه می‌شود.

جانشین لامبورگینی هوراکان اواسط تابستان رونمایی می شود

در پست لینکدین، رئیس شرکت لامبورگینی، Stephan Winkelmann اخیراً اشاره شد که مجموع قدرت خروجی از 887 اسب بخار فراتر خواهد رفت. این در حال حاضر تقریباً 250 اسب بخار بیشتر از قوی‌ترین نسخه‌های قبلی هوراکان است. با این حال، منطق به ما می‌گوید که سوپراسپرت جدید پس از اضافه کردن تمام قطعات الکتریکی، کمی وزن خواهد داشت. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و رعایت مقررات سختگیرانه فزاینده یک شر ضروری است.

از آنجایی که در ابتدا به فروش اشاره کردیم، لامبورگینی بهتر از همیشه عمل می‌کند. تا ژوئن، تحویل 4.1 درصد افزایش یافت و به 5558 دستگاه رسید و رکورد جدیدی را برای نیمه اول سال ثبت کرد. سفارشات موجود برای Urus SE کارخانه را برای حدود یک سال مشغول نگه می‌دارد. این در حالی است که شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین تنها چند ماه پیش پوشش خود را شکست. Revuelto حتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است زیرا سفارشات جدید تا پایان سال 2026 انجام نمی‌شود.

لامبورگینی در تلاش بوده تا سبد محصول خود را گسترش دهد و مدل‌های جدید و هیجان انگیزی را برای مخاطب رقم زند. بنابراین می‌توان آن را برندی محبوب دانست.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید