کرونای دلتا به آسانی منتشر می‌شود و عفونت شدیدتری ایجاد می‌کند

    کد خبر :831628
کرونای دلتا به آسانی منتشر می‌شود و عفونت شدیدتری ایجاد می‌کند

روزنامه واشنگتن پست بر مبنای اسناد داخلی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا گزارش داده است که سویه‌ی‌ دلتای کروناویروس باعث بیماری شدیدتری می‌شود و به آسانی ویروس آبله مرغان منتشر می‌شود.

این سند که به صورت یک اسلاید است داده‌های هنوز منتشرنشده‌ای را به تصویر می‌کشد که نشان می‌دهد افراد کاملا واکسینه‌شده ممکن است به همان اندازه افراد واکسینه‌نشده سویه‌ی دلتای کروناویروس را منتشر کنند.

یک مقام بهداشتی دولت فدرال آمریکا به روزنامه گفت این داده‌ها که انتظار می‌رود روز جمعه منتشر شوند، نقش مهمی در دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) درباره ماسک زدن داشت که توصیه می‌کند افراد کاملا واکسینه‌شده نیز در مناطقی که سرایت «قابل‌توجه» و «بالای» کروناویروس وجود دارد، در فضاهای دربسته ماسک بزننند.

اخبار مربوط به این سند در هنگامی منتشر می‌شود که شمار موارد کرونا در آمریکا همچنان در حال افزایش است. آمریکا هفته گذشته به طور میانگین بیش از ۶۱۳۰۰ مورد روزانه جدید گزارش کرد، در حالیکه این شمار در ۲۲ ژوئن (اول تیر) به حداقل ۱۱۲۹۹ مورد رسیده بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در روز پنجشنبه چندین اقدام را برای افزایش پوشش واکسیناسیون در این کشور را را اعلام کرد که برخی از آنها به شکل پاداش دادن و برخی دیگر به شکل اجبار به واکسن زدن هستند.

از جمله همه کارکنان غیرنظامی دولت فدرال و پیمانکاران ان باید وضعیت واکسیناسیون‌شان را اعلام کنند. این گروه افراد اگر واکسن نزده باشند، به طور مرتب آزمایش می‌شوند، باید فاصله فیزیکی را رعایت کنند و ماسک بزنند و محدودیت‌هایی برای آنها اعمال خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، بایدن همچنان به عنوان بخشی از مشوق‌ها از همه ایالت‌ها و شهرها خواست از بودجه امدادی دولت فدرال برای پرداخت ۱۰۰ دلار به همه ساکنانی که واکسینه می‌شوند، استفاده کنند و نیز برنامه‌ای برای دادن مرخصی با پرداخت حقوق به کارکنان برای واکسینه کردن خود و خانواده‌شان را اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید