کدام سردرد نشانه ابتلا به تومور مغزی است؟

    کد خبر :812077
تومور مغزی

متخصصان انگلیسی می‌گویند اگر سردرد همراه با برخی علائم خاص باشد نشانه ابتلا به تومور مغزی است.

روزانه شمار زیادی از مردم از سردرد رنج می‌برند. سردرد می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از موضوعات مانند کم آبی بدن و یا هوای آلوده باشد. با این حال، گاهی یک سردرد ساده می‌تواند نشان دهنده ابتلا به بیماری مرگباری همچون تومور مغزی باشد.

گرچه همه ما سردرد را به یک شکل درک می‌کنیم، اما حقیقت این است که سردرد‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و با اندکی دقت می‌توان پی به سردرد‌های خطرناک برد. متخصصان انگلیسی می‌گویند نخستین علامت تومور مغزی این است که سردرد به همراه حالت تهوع خود را نشان دهد.

همچنین زمانی که در خواب شیرین هستید و به ناگاه یک سردرد باعث بیدار شدن شما از خواب شود حتماً در اسرع وقت باید به پزشک مراجعه کنید. سردردی که به همراه ایجاد حالت چشمک زن یا نقطه تاریک در هنگام دیدن همراه است از دیگر مواردی است که نشان دهنده یک مشکل جدی مانند تومور مغزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، باید این نکته را دانست که به مرور زمان علائم مرتبط با تومور مغزی برخلاف سایر بیماری‌ها بهبود نمی‌یابد، بلکه طی هفته‌ها و ماه‌های آینده تشدید می‌شود. مرکز سرطان انگلیس می‌گوید با مشاهده سردرد به همراه علائم ذیل مراجعه به پزشک ضروری است:

۱- احساس بیماری و ناخوشی
۲- سابقه نداشتن بروز چنین سردردی
۳- باعث بیداری فرد در طول شب می‌شود.
۴- همزمان با مشکلات بینایی بروز کند.
۵- به مرور زمان تشدید شود.

در واقع دلیل بروز سردرد در این بیماران این است که همزمان با رشد تومور در مغز، این امر باعث فشار به جمجمه می‌شود. جمجمه از استخوان ساخته شده است و این بدان معناست که گنجایش حجم مشخصی از مغز را دارد و رشد تومور فشار را بر آن افزایش می‌دهد.

متخصصان انگلیسی می‌گویند افزایش فشار در جمجمه باعث بروز مشکلات بینایی نیز می‌شود. ممکن است فرد به صورت موقت و گاه و بی گاه دچار تاری دید شود. همچنین وجود نقطه کور در بینایی، برای مثال ندیدن کناره چشم در این افراد شایع است.

با این حال، علائم دیگر تومور مغزی به ناحیه‌ای از مغز بستگی دارد که تومور در آنجا در حال رشد است. برای مثال، اگر تومور در بخش جلویی مغز باشد باعث بروز مشکلاتی در راه رفتن، سخن گفتن، و ضعف در نیمی از بدن می‌شود.

از دیگر علائم رایج تومور مغزی می‌توان به تغییر خلقیات و شخصیت، و نیز از دست دادن حس بویایی اشاره کرد. توصیه می‌شود افراد پس از مشاهده علائم ذکر شده به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند. برخلاف تصور عمومی، در صورتی که تومور مغزی به موقع تشخیص داده شود جراحان می‌توانند آن را خارج کنند. با این حال، به دلیل حساسیت بالایی که بافت مغز دارد سرطان‌های این بخش دارای نرخ بالای مرگ و میر در میان بیماران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید