کدام بازی های اندروید در بین دختران طرفداران بیشتری دارند ؟

    کد خبر :909492

بازی های موبایلی عموما مختص به جنسیت خاصی تولید نمی شوند اما نوع این بازی ها به گونه ای می باشد که همواره گرایش یک طیف به سمت آنها بیشتر از سایر طیف ها می باشد. در این نوشته به معرفی برخی از بازی هایی خواهیم پرداخت که در بین دختران طرفداران بیشتری دارند.

بازی های جورچینی :

بازی های جورچینی شامل تمامی بازی های خانه سازی ، بازی های کلماتیک و امثال آنها می باشند. این بازی ها غالبا حالتی فانتزی دارند ، انجام انها بیشتر از اینکه هیجان داشته باشد نیازمند دقت است ، طراحی آنها به صورت مینیمال بوده و به صورت خودمانی بسیار رنگ و با رنگ هستند . تنوع بسیار بالای بازی های جورچینی سبب شده است که این سری از بازی ها در صدر عناوین دانلود بازی دخترانه اندروید قرار گیرند و از این نظر گوی سبقت را از تمامی سری بازی های دیگر بربایند.

بازی های کلماتیک نیز تقریبا در این سبک و سیاق می باشند . در این بازی ها که به صورت معمایی هم میتوان آنها را نام برد، نشانه هایی از پاسخ به بازیکن نشان داده میشود و بازیکن باید براساس این نشانه ها اقدام به تشخیص کلمه ی مورد نظر کند. بدین ترتیب میتواند به مرحله ی بعدی برود .

بازی های کلماتیک علاوه بر اینکه جذابیت بالایی دارند سبب افزایش درگیری مغزی نیز میشوند و بدین ترتیب کاربر فشار بیشتری به مغز خود می آورد . گفته میشود که انجام چنین بازی هایی در سنین بالا می تواند از ابتلا به فراموشی جلوگیری کند .

بازی های سرگرم کننده :

در مثال بازی های سرگرم کننده می توان به بازی جذاب نخ را ببر Cut the Rope اشاره کرد . این سبک از بازی ها به نوعی در دسته ی بازی های جورچینی نیز قرار میگیرند . در این سبک استفاده از کارکتر های جذاب سبب جذب هرچه بیشتر کاربران به سمت بازی های می شود و محبوبیت آنها را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

بازی های انگری بیرد از دیگر بازی های سرگرم کننده می باشند. سری بازی های انگری بیرد دارای نسخه های متفاوتی هستند که برخی از آنها دارای صحنه های مبارزه و هیجانی هستند و در مقابل برخی دارای صحنه های گل منگولی ! بازی های سری دوم بیشتر دختران را به خود جذب میکند تا بازی هایی که در آنها ماشین سواری و مبارزه و … وجود دارد.

جامعه ی آماری مورد بررسی شامل بیش از 1 میلیون کاربر فعال داخلی در وبسایت موبومود می باشد که توسط دیتاهای گوگل آنالتیکس تفکیک جنسیتی در آنها صورت گرفته است.

بازی های مزرعه داری :

سری بعدی محبوب بین دختران بازی های مزرعه داری است. بازی های دی معروفترین و محبوبترین بازی در این سبک است. در این بازی کاربر مدریت یک مزرعه را به عهده میگیرد و در آنجا به پرورش گل و گیاه ، کشاورزی و پرورش دام میپردازد. پس از حصول محصولات میتواند اقدام به فروش محصولات خود کند و هزینه ی بدست امده را برای گسترش مزرعه و دام های خود هزینه کند.

بازی های سری مزرعه داری که به نام android farm game نیز شناخته میشوند، تنوع بسیار بالایی دارند که نشان از توجه تولید کنندگان بازی ها به علاقه ی طرفداران آنها می باشد. تنوع بالا سبب ایجاد خلاقیت های مختلف در تولید بازی ها شده است که در نتیجه ی آن جذب کاربر نیز به میزان قابل توجهی افزایش داشته است .بازی hay day که تولید سوپرسل می باشد همانطور که اشاره شد محبوبترین بازی این سبک بوده که بیش از 100 میلیون بار فقط در گوگل پلی استور دانلود شده است.

بازی های مخصوص دخترانه :

در بین بازی های اشاره شده ، یک سری بازی مخصوص برای خانم ها تولید شده است. در این بازی ها امکان تولید لباس ، انجام ارایش صورت و … وجود دارد و از این رو کاربر می تواند ساعت ها مشغول تست لباس های مختلف شود و ارایش های مختلفی را انجام دهد. بازی های ارایشی بیشتر به دلیل این که توسعه دهنده ی مناسبی نداشته اند کمتر شناخته شده اند و به دلیل محدود بودن بیش از حد بازی کننده ها، تولید کننده های شناخته شده کمتر به سمت تولید این بازی ها می روند.

بازی های ایرانی مخصوص دخترانه :

علاوه بر موارد اشاره شده ، توسعه دهندگان داخلی بازی هایی مخصوص دختران تولید کرده اند. کاربر با دانلود بازی ایرانی اندروید به دلیل زبان بازی ، محیط آشنا و شناختی که توسعه دهنده از بازی کننده ها دارد، به سرعت با محیط بازی و کارکتر ها ارتباط برقرار می کند و میتواند ساعت ها مشغول انجام این بازی ها شود. از جمله این بازی ها می توان به بازی خیاطی ، بازی رستوران داری ، بازی هایی همچون گلشیفته و … اشاره کرد .

در این سبک از بازی ها نیز هدف تولید کننده بیشتر متمرکز به بازی های کلماتیک بوده است و از این رو شباهت بسیار زیادی بین این بازی ها وجود دارد.

بازی هایی برای همه :

هدف از این نوشتار، محدود کردن حوزه ی بازی کنندگان اندرویدی دختر نبود بلکه فقط اماری جامع و متوسط از کاربران بازیخور داخلی ارائه شد. بالا بودن آمار بازی کنندگان دختر در بازی ای همچون hay day یا Cut the Rope دلیلی بر عدم انجام بازی هایی مثل کلش اف کلنز یا کالاف دیوتی توسط دختران نیست ، بلکه آمار بیان شده فقط متوسطی از میانگین بازی کنندگان است.

نتیجه گیری :

در این نوشته به بررسی آماری بازی های مختلف با توجه به جامعه ی آماری وبسایت موبومود که یک سایت جامع برای دانلود بازی ها و برنامه های اندرویدی است پرداختیم . هدف اصلی مشخص کردن بازی هایی بود که در آنها دختران بیشتری نسبت به پسران اقدام به دانلود بازی کرده بودند. بازی های اشاره شده همچون بازی hay day از جمله شناخته شده ترین بازی های اندرویدی جهان می باشد که روزانه میلیون ها نفر به صورت آنلاین به انجام آن میپردازند و هم در بین پسران و هم در بین دختران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . امید است که با جمع بندی های انجام گرفته در اینده ای نه چندان دور به معرفی بازی هایی بپردازیم که پسران علاقه ی بیشتری نسبت به آن نشان میدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید