چرایی حضور بانک رفاه کارگران در میان شرکت های برتر سال 1399

    کد خبر :791803

اوایل بهمن ماه سال جاری خبر رسید که بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از 10 شرکت برتر سال 1399 انتخاب شده است؛ انتخابی که مستند بر صورت های مالی این شرکت در سال گذشته رقم خورد و علاوه بر آن این بانک در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی از شرکت های برتر، رتبه دوم گروه بانک‌ها و موسسات مالی را کسب کرد؛ اتفاق های قابل تأملی که مروری بر عملکردهای اخیر این بانک درستی آن ها را تأیید می کند.

در همایش شرکت های برتر ایران در سال 1399 و بر اساس اعلام نظر دبیرخانه همایش، در رتبه بندی صورت گرفته، بانک رفاه کارگران موفق شد با کسب رتبه 7 از نظر شاخص فروش، در ردیف 10 شرکت برتر ایران قرار گیرد و در میان بانک‌ها و موسسات مالی نیز موفق به کسب رتبه دومی شده است.

در این رتبه بندی، شاخص‌هایی همچون بیشترین فروش، سودآوری و دارایی و بالاترین ارزش بازار، ارزش افزوده، اشتغال زایی و بهره ‌وری کل عوامل، ملاک ارزیابی هیأت داوران قرار گرفت و بر اساس آن، بانک رفاه کارگران توانست این موفقیت ها را کسب کند.

کسب این رتبه ها برای بانک رفاه کارگران آن هم در دورانی که بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی و اعتباری و نیز دیگر شرکت ها در رقابتی تنگاتنگ در پی معرفی خود به عنوان شرکت برتر سال بودند و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و تورم نیز مشکلات فراوانی را پیش روی بانک ها و موسسات مالی قرار داده، برای بسیاری این پرسش ها را به وجود آورده است که اساساً چرا بانک رفاه کارگران به عنوان یک شرکت موفق در سال جاری انتخاب شد؟ و دیگر اینکه، چنین اتفاقی چه نتایجی برای مشتریان و عموم شهروندان در پی دارد؟

صرف نظر از توضیحات کمی، آمار و ارقام، بررسی ها در مورد کیفیت خدمات دهی این بانک در ماه و سال های اخیر نیز درستی این انتخاب ها را اثبات می کند. نگاهی به خدمات این بانک نشان می دهد، سقف تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران و بازنشستگان با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و این بانک از مبلغ 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 230 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این رقم نزدیک به 11 برابر است. علاوه بر این تسهیلات، با هدف تسهیل در خدمات دهی به مشتریان و به ویژه مستمری بگیران، سامانه پرداخت غیرحضوری تسهیلات مستمری بگیران راه اندازی شد که ضمن کاهش مراجعات به شعب، امکانی فراهم شد تا این مشتریان بتوانند مراحل اداری تسهیلات خود را به صورت مکانیزه و در کوتاه ترین زمان انجام دهند. با اجرای این برنامه تاکنون حدود 238 هزار فقره تسهیلات به صورت غیرحضوری پرداخت شده است که اقدامی کم نظیر است.

از سویی نیز بانک رفاه کارگران در سال جاری و در راستای حمایت از تولید ملی با عزمی جدی تر نسبت به سال های گذشته، حضور فعال تری در طرح های اشتغال زایی ملی و محلی داشت و تصمیم گرفت تا در استان هایی که به لحاظ اشتغال و توسعه دارای شرایط نامطلوب هستند، ضمن هم افزایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رفع مشکلات پیش روی تولید گام های موثری بردارد؛ تصمیمی که در نهایت موجب شد تا این بانک در بسیاری از طرح های تولیدی و خدماتی اعم از بهداشتی، پزشکی و دارویی، انرژی و پتروشیمی، صنعت و رفاهی – فرهنگی که در استان های مختلف به صورت ناتمام مانده بود، ورود و در پیشرفت پروژه ها نقش موثری ایفا کند.
به طور مثال در یکی از همین نمونه فعالیت ها و در دی ماه سال جاری، استاندار مازندران از این بانک به عنوان بانک حامی محیط زیست که در تأسیس نیروگاه زباله سوز شهری این استان مشارکت داشته، تقدیر کرد.

این البته همه فعالیت های ملموس بانک رفاه کارگران در سال جاری نیست و این بانک در راستای کمک به ایجاد عدالت آموزشی نیز تلاش های تحسین برانگیزی از خود به نمایش گذاشت و در مجموعه اقداماتی به توزیع برخی اقلام و نیازهای لازم و ضروری دانش آموزان در مناطق محروم اعم از تبلت، البسه، لوازم التحریر و… پرداخت.

از این ها گذشته این بانک در دوران شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت و خدمات متفاوتی را از خود به نمایش گذاشت و در ارائه خدماتی نظیر افزایش سقف مبلغ کارت به کارت، تمدید مهلت انقضای کارت های بانکی، ارائه خدمات نوبت دهی تلفنی و … پیشتاز سایر بانک ها بود.

همچنین در شرایط کنونی که ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را با مشکلات جدی رو به رو کرده است، بیش از دو هزار و 56 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت کرده است؛ اتفاقی مهم که نقش موثری در جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و تداوم اشتغال نیروی کار کشور داشت.

آنچه مورد اشاره قرار گرفت، تنها بخشی از خدمات و تسهیلاتی بود که در سال جاری بانک رفاه کارگران در اختیار عموم شهروندان و به ویژه مشتریان خود گذاشت که نشان می دهد انتخاب این بانک به عنوان یکی از شرکت های برتر سال جاری چندان بی دلیل نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید