چراغ سبز هند به هواوی برای شبکه ۵G

    کد خبر :668957

به نظر می‌رسد که هند نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای جهان سرانجام تصمیم گرفته به منظور برقراری شبکه ۵G با شرکت چینی هواوی وارد همکاری شود.

 

با توجه به گسترش و محبوبیت روزافزون فناوری اینترنت همراه ۵G در بسیاری از کشورهای جهان، اپراتورهای مخابراتی نظیر هواوی، اسپرینت، تی موبایل، نوکیا، اریکسون و غیره در یک رقابت تنگاتنگ سعی می‌کنند که به دنبال عرضه اینترنت ۵G بپردازند.

 

به نظر می رسد که شرکت هواوی به‌عنوان یک غول تکنولوژی چینی که در زمینه عرضه اینترنت ۵G نیز فعالیت می‌کند، از سوی دولت هند چراغ سبزی مبنی به منظور همکاری در زمینه توسعه زیرساخت های لازم برای نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G دریافت کرده است و این بدان معناست که شهروندان و مشترکان هندی در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه ، برقراری و راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه شبکه ۵G خواهند بود.

 

بر اساس گزارش وب سایت cnn، با توجه به تشدید فشارهای دولت ترامپ علیه شرکت چینی هواوی طول یک سال گذشته، بسیاری از کشورهای هم پیمان ایالات متحده در کنار نگرانی‌های امنیتی آمریکا علیه هواوی و احتمال جاسوسی از حریم خصوصی کاربران، تصمیم گرفتند که به ادامه همکاری و فعالیت‌های مخابراتی این شرکت خاتمه دهند.

 

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

 

بر اساس گزارش وب سایت زد دی‌نت، کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

 

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید