پردازنده 5G هوآوی بزودی معرفی می شود

    کد خبر :868487

غول چینی دنیای فناوری عملکرد بسیار خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند داشت. با وجود مشکلات پیش رو این شرکت فروش خوبی در بازار داشت و حتی تصمیم داشت به بزرگترین برند تولیدکننده گوشی در جهان تبدیل شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_اما ایالات متحده این شرکj را با تحریم‌های خود مورد حمله قرار داد و این موضوع تأثیر محسوسی بر روی فروش هواوی به خصوص در بازار جهانی گذاشت. در حال حاضر هواوی نمی‌تواند هیچ فناوری 5G یا مرتبط با 5G را ز شرکت‎های آمریکایی خریداری کند. حتی شرکت‌های غیرآمریکایی که از فناوری‌های این شرکت در محصولات خود استفاده کرده‌اند هم اجازه فروش محصولاتشان به هواوی را نخواهند داشت. این موضوع عملا باعث شده تا هواوی نتواند گوشی با فناوری 5G راهی بازار کند، اما این رویه قرار است تغییر کند و تراشه 5G هواوی به زودی از راه خواهد رسید.

Derek Yu، مدیر کسب و کار مشتری هواوی در اروپای مرکزی، اروپای شمالی و کانادا چند روز پیش مصاحبه‌ای با خبرنگاران داشت. زمانیکه از درک یو در رابطه با آینده گوشی‌های هوشمند پرچمدار در بازار اروپا سوال پرسیده شد، او گفت که هواوی به سرمایه‎‌گذاری بر روی گوشی‌های آینده پرچمدار خود به ویژه با نمایشگر تاشو ادامه خواهد داد. سری میت و P هم البته به قوت خود باقی خواهند ماند.

آقای یو اعلام کرد که مرکز تحقیق و توسعه هواوی در شانگهای در حال مطالعه راه‌حل‌های تراشه 5G است و پشتیبانی از نسل جدید شبکه موبایلی به زودی به گوشی‌های پرچمدار هواوی باز خواهد گشت. فقدان 5G در گوشی‌های سری Huawei P50 به تحریم تراشه‌های فرکانس رادیویی مربوط است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا راه‌حل مرکز تحقیق و توسعه شانگهای بر روی این موضوع متمرکز است یا خیر. با این حال، یو تأیید کرد که گوشی‌های میت 50 هواوی در راه است و این سری سال 2022 رونمایی خواهد شد.

با وجود آنکه درک یو اعلام کرده که تراشه 5G هواوی به زودی از راه خواهد رسید، هنوز زمان دقیقی برای این موضوع تعیین نشده است. حتی این عبارت “به زودی” می‌تواند به معنای چند سال آینده باشد، چراکه توسعه تراشه کار آسان و یک شبه‌ای نیست.جدا از توسعه تراشه، هواوی بخش ویژه‌ای از تمرکز خود را بر روی سیستم عامل هارمونی گذاشته است.این شرکت دوم ژوئن از HarmonyOS رونمایی کرد و در هفته اول توانست بیش از 10 میلیون کاربر را به این سیستم عامل جذب کند. تعداد کاربران هارمونی رفته رفته بیشتر شد و هواوی در اوایل دسامبر اعلام کرد که HarmonyOS 2 بیش از 150 میلیون کاربر در چین دارد. در صورتی که هواوی بخواهد این سیستم عامل را به شکل گسترده راهی بازار جهانی کند، این موضوع نیازمند صرف زمان، هزینه و توجه خاصی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید