پارلمان اروپا به سخت‌تر شدن قوانین علیه شرکت‌های فناوری رای داد

    کد خبر :870873
پارلمان اروپا به سخت‌تر شدن قوانین علیه شرکت‌های فناوری رای داد

به این ترتیب لایحه مذکور گسترش می یابد و شامل دامنه فعالیت های خرده فروشی شرکت های بزرگ و کاربران تجاری آنها در خارج از اروپا می شود. این بخشی از موضع مشترک کشورها در مذاکرات آتی با کشورهای اتحادیه اروپا است.

قانون بازارهای دیجیتال(DMA) توسط مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا در دسامبر سال گذشته میلادی رونمایی شد.

این قانون فهرستی از بایدها و نبایدها برای شرکت های بزرگ آمریکایی تعیین کرده و جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی را برای کشورهای متخلف در نظر گرفته بود.

قانون پیشنهادی وستاگر آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک را هدف گرفته بود اما اتحادیه اروپا می خواهد دامنه قانون را امتداد دهد تا شامل وب سایت های «booking.com»، علی بابا( متعلق به چین) و زالاندو( خرده فروشی آنلاین) شود.

قانونگذاران اروپایی تصمیم دارند قانون را طوری ارتقا دهند که مرورگرهای وب، دستیارهای مجازی و تلویزیون های متصل به اینترنت را نیز در برگیرد و به فهرست سرویس های واسطه آنلاین، شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو، سیستم های عامل، رایانش ابری و سرویس های اشتراک ویدئو اضافه شود.

پیشنهاد قانونگذاران همچنین تغییر تنظیمات پیش فرض سرویس ها و محصولات به رقبا را برای کاربران آسان تر می کند.

آنها می خواهند کمیسیون اتحادیه اروپا گزارشی سالانه فراهم کند و امکان تحقیق درباره سرویس ها و محصولات جدید نیز فراهم شود.

به گزارش مهر، وستاگر از رای اعضا درباره تقویت این قانون استقبال کرد. او در توئیتی نوشت: اقدام مذکور پیام واضحی ارسال می کند که در دموکراسی اتحادیه اروپا شرکت های فناوری بزرگ قانون را تعیین نمی کنند بلکه قانونگذاران این کار را انجام می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید