ویندوز 11 اواسط ماه مهر منتشر خواهد شد

    کد خبر :841271

امروز کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که سیستم‌عامل ویندوز 11 در روز 5 اکتبر (13 مهر ماه) منتشر خواهد شد. این به‌روزرسانی به‌صورت رایگان در اختیار کلیه کامپیوترهای شخصی واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–آپدیت مذکور از روز 13 مهر ماه به‌تدریج منتشر شده و بر اساس اعلام مایکروسافت در وهله نخست دستگاه‌های جدید واجد شرایط قادر به دریافت آن خواهند بود. در ادامه این به‌روزرسانی به‌صورت تدریجی و بر اساس مدل‌های هوشمندی که توانمندی سخت‌افزاری، معیارهای اطمینان‌پذیری، سن دستگاه و سایر فاکتورهای موثر بر ارتقاء را مدنظر قرار می‌دهند؛ برای سایر دستگاه‌های موجود در بازار منتشر خواهد شد.

بر اساس اعلام مایکروسافت انتظار می‌رود که تا اواسط سال 2022 تمامی دستگاه‌های واجد شرایط به‌روزرسانی ویندوز 11 را دریافت نمایند. کاربران ویندوز 10 در صورت انتشار به‌روزرسانی جدید برای کامپیوتر خود قادر به دریافت آن از طریق بخش Windows Update خواهند بود. با این‌حال دانلود و نصب به‌روزرسانی به‌صورت دستی نیز احتمالا امکان‌پذیر خواهد بود؛ قابلیتی که پیش‌تر برای سایر ورژن‌های ویندوز نیز وجود داشته است.

ویندوز 11 با تغییرات زیادی از جمله بازطراحی منوی استارت، به‌روزرسانی طراحی و صداها در رابط کاربری، ویجت‌های جدید، اپلیکیشن آپدیت شده مایکروسافت استور و امکانات مرتبط با گیمینگ نظیر Auto HDR و Direct Storage عرضه می‌شود.همچنین به لطف همکاری مایکروسافت با شرکت‌های آمازون و اینتل، ویندوز 11 از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی خواهد کرد؛ اگرچه این مشخصه در زمان عرضه ورژن جدید ویندوز قابل دسترس نخواهد بود. ورژن پیش‌نمایشی این قابلیت طی ماه‌های آینده در اختیار کاربران اینسایدر ویندوز قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید