وضعیت بدهی‌های خارجی کشور چگونه است؟

    کد خبر :606054

طی سه ماهه نخست سال جاری ۶۶۰ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده و به رقم ۸.۶ میلیارد دلار رسیده که ۱.۷ میلیارد تومان آن بدهی کوتاه‌مدت و حدود هفت میلیارد تومان آن بدهی میان‌مدت و بلندمدت است.

بدهی خارجی، کل بدهی‌های یک کشور به وام دهند‌گان خارجی است. ایران جزو کشورهای با بدهی خارجی اندک است.

آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد طی سال‌های ۱۳۹۴ تا پایان خرداد ماه سال جاری بدهی‌های خارجی ایران با افزایش ۷۰ درصدی همراه بوده است.

بدهی‌های خارجی که در دولت دهم ۷۰ درصد کاهش یافته بود در دولت یازدهم روند صعودی به خود گرفت و طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ معادل ۶۴ درصد افزایش یافت و در پایان سال ۱۳۹۶ به حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید.

گسترش نیوز:اما از سال گذشته بدهی‌های خارجی کشور روند نزولی به خود گرفت و با افت ۱۴ درصدی بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار از بدهی‌های کشور کاسته شد و به ۹٫۳ میلیارد دلار رسید.

طی سه ماهه نخست سال جاری نیز ۶۶۰ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده و به رقم ۸٫۶ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته هفت درصد افت داشته است.

بدهی‌های خارجی ایران در پایان خرداد ماه به ۸٫۶ میلیارد دلار رسیده که ۱٫۷ میلیارد دلار آن بدهی کوتاه‌مدت و حدود هفت میلیارد دلار آن بدهی میان‌مدت و بلندمدت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید