هشدار درباره فعالیت ۸۹ جرثقیل غول آسای ناایمن در تهران

    کد خبر :859531
هشدار درباره فعالیت ۸۹ جرثقیل غول آسای ناایمن در تهران

علیرضا نادعلی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه ۸۹ تاورکرین نا ایمن در سطح شهر فعال است، گفت: با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم ایمنی تاورکرین‌های (جرثقیل غول آسا) سطح شهر بر امنیت شهروندان، لزوم نگهداشت و نظارت مستمر بر آن‌ها امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدید‌های میدانی گزارشی از وضعیت تاورکرین‌های سطح شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ تهیه شده است، گفت: طبق این گزارش تعداد کل تاورکرین‌ها ۷۱۶ مورد بوده که از این تعداد۶۲۷ مورد دارای تاییدیه ایمنی و فاقد نقص بوده و تعداد ۸۹ مورد دارای نقص هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره تاورکرین‌های دارای نقص گفت: عمده‌ترین مواردی که باعث شده تاورکرین‌ها دارای نقص اعلام شوند عدم گواهی استاندارد و ایمنی، عدم گواهی اپراتور و عدم تمدید گواهینامه است.

نادعلی افزود: بر اساس آمار احصا شده بیشترین تاورکرین غیراستاندار در منطقه ۱،۲ و ۵ شهرداری تهران است.

وی تصریح کرد: یکی از خطراتی که ممکن است این جرثقیل‌های ناایمن ایجاد کنند، حرکت آن‌ها هنگام جابجایی مصالح و یا چرخیدن بوم بزرگ آن به اطراف است که در صورت سقوط ممکن است بر روی ساختمان‌های اطراف و خودرو‌ها و یا رهگذران بیفتد، در این صورت واضح است که حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

به گزارش دانشجو، عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست هر چه سریعتر نسبت به این موضوع وارد عمل شده و نتایج کار را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید