بازتاب ایران

نشنال اینترست: ایران یک ابرقدرت نظامی جهانی است/ رویترز: ایران برنامه گام به گام آمریکا را رد کرد/ نیوزویک: ایران خواهان لغو همه تحریم ها است/ یورونیوز: گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا انجام می شود

    کد خبر :798211

«بازتاب» سعادت شریفی پور رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، خبرگزاری رویترز، هفته نامه نیوزویک و شبکه خبری یرونیوز با تأکید بر موضوعاتی چون ایران یک ابرقدرت نظامی جهانی است، ایران برنامه گام به گام آمریکا را رد کرد، ایران خواهان لغو همه تحریم ها است، گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: ایران یک ابرقدرت نظامی جهانی است

صحبت های مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره شکست های پی درپی ایالات متحده در خلیج فارس مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته است.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: سردار فدوی از فرماندهان سپاه پاسداران با اشاره به حادثه برخورد مین ایرانی به ناوچه ساموئل بی رابرتز، توقیف قایق های آمریکایی و ده ملوان توسط ایران در سال 2016 و سرنگونی پهپاد آمریکایی در سال 2019، ایران را پیروز همیشگی درگیری با ایالات متحده در خلیج فارس معرفی کرده است.

قدرت نظامی ایران

این نشریه همچنین می افزاید: سربازان ایرانی پس از پایان جنگ ایران و عراق نبردهای زیادی را ندیده اند و در سوریه تنها به نیروهای سوریه مشاوره داده اند، در جنگ ایران و عراق نیز ایران پیروز نشده است و دو کشور به دلیل خستگی از جنگ صلح را پذیرفتند.

رویترز: ایران برنامه گام به گام آمریکا را رد کرد

شیوه بازگشت ایالات متحده به برجام و نحوه برخورد ایران با خواست ایالات متحده یکی از مسائل مورد توجه رسانه های مختلف در روزهای اخیر است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: وزارت امورخارجه روز شنبه پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده هفته آینده در وین درباره احیای برجام بین ایران و قدرت های جهانی از ایران خواست موضع سازنده ای بگیرد.

این درحالی است که فرانسه از ایران خواسته است در گفتگوهای غیرمستقیم با واشنگتن در پایتخت اتریش موضع سازنده ای اتخاذ کند و این مذاکرات را بخشی از مذاکرات گسترده بعدی به حساب آورد.

توافق گام به گام ایران و آمریکا

این خبرگزاری همچنین ادامه داد: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد هر گونه تخفیف تدریجی تحریم ها را نمی پذیرد. در طرف مقابل وزارت امورخارجه ایالات متحده می گوید تمرکز گفتگوهای وین بر اقدامات هسته ای است که ایران برای بازگشت به توافق هسته ای باید انجام شود.

نیوزویک: ایران خواهان لغو همه تحریم ها است

سازوکار همکاری ایران و ایالات متحده درباره توافق هسته ای مورد توجه رسانه های زیادی قرار گرفته است، اکنون سوال این است که آیا ایران از شرط لغو همه تحریم ها توسط آمریکا کوتاه می آید؟

هفته نامه نیوزویک پاسخ این سوال نوشت: ایران خواستار لغو کلیه تحریم های هسته ای ایالات متحده است و برنامه گام به گام را نمی پذیرد.

در ادامه آمده است: رهبران ایران اعلام کردند که هرگونه طرح گام به گام برای لغو تحریم های ایالات متحده که توسط دولت ترامپ اعمال شده است را نمی پذیرد در عوض خواستار رفع سریع محدودیت های برنامه هسته ای است.

لغو تحریم ها

در پایان این هفته نامه به نقل از وزیرخارجه ایالات متحده افزوده است: ما در زمینه اقدامات ایران مشکلات اساسی داریم، در حمایت از تروریسم، برنامه موشک های بالستیک و اقدامات بی ثبات کننده در منطقه که همگی بسیار خطرناک هستند.

یورونیوز: گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا انجام می شود

نحوه پیش برد مذاکرات ایران و ایالات متحده موضوع رسانه های بین المللی در روزهای اخیر بوده است. صحبت های مقامات دو کشور در کانون توجه رسانه ها بوده است.

شبکه خبری یورونیوز در این باره نوشت: آمریکا برای بازگشت به میز مذاکره برای گفتگو غیرمستقیم با ایران اعلام آمادگی کرده است.

در ادامه این شبکه خبری از موافقت ایران و ایالات متحده برای گفتگوی غیرمستقیم درباره بازگشت به برجام خبر داده است.

گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا

همچنین این رسانه افزوده است: ایران با تشدید غنی سازی و ساخت تجهیزات هسته ای جدید در جهت مخالف توافق هسته ای حرکت کرده است. متحدان منطقه ای ایالات متحده شامل: اسرائیل و عربستان سعودی نسبت به دستیابی رقیب اصلی خود یعنی ایران به توانایی هسته ای حساس هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید