میوه معجزه آسا برای سلامت پوست

    کد خبر :932584

آب انار منبعی غنی از روی است و روی یک ماده معدنی ضروری و پراهمیت برای حفظ سلامتی پوست شماست، پایین بودن میزان ویتامین C در بدن شما می‌تواند سبب سر باز کردن زخم‌های کهنه شود و حتی می‌تواند به دندان‌های شما آسیب جدی وارد کند. نوشیدن یک فنجان آب انار ویتامین C بدن شما را به اندازه 31 میلی‌گرم افزایش می‌دهد که این رقم معادل 41 درصد از ویتامین C موردنیاز روزانه خانم‌ها و 34 درصد ویتامین C موردنیاز روزانه آقایان است.

آب انار همچنین سرچشمه «روی» هم هست! روی یک ماده معدنی ضروری و پراهمیت برای حفظ سلامتی پوست شماست. «مس» و ویتامین E هم از دیگر موادی است که با نوشیدن آب انار وارد بدن خود می‌کنید.

مصرف انار در منابع اسلامی نیز به شدت توصیه شده است. امام صادق(ع) مصرف انار را یکی از راهکارهای اعتدال‌بخشی به طبع عنوان کرده‌اند. از ابن‌عباس نقل شده است که رسول خدا(ص) در خوردن انار با کسی شریک نمی‌شد! طبیبان سنتی می‌گویند نوشیدن جوشانده آب انار نقش مهمی در درمان زخم و ورم معده ایفا می‌کند. از انار می‌توان برای درمان سرماخوردگی هم مفید است. بهترین زمان مصرف انار هم صبح و ناشتاست.

یکی از بهترین مکمل‌ها برای مصرف انار گلپر است. گلپر برای درمان بیماری‌های عصبی و صرع بسیار مفید است. این گیاه که بومی ایران است و در مناطق کوهستانی مرطوب می‌روید، حتی برای کمردرد هم مفید است. مصرف انار به تنهایی می‌تواند باعث سوءهاضمه شود و گلپر از این امر جلوگیری می‌کند. افرادی که دارای طبع سرد هستند ضمن این که نباید در مصرف انار زیاده‌روی کنند، باید از مصلحاتی مثل گلپر به همراه انار استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید