بازتاب ایران

میدل‌ایست‌مانیتور: تجار شیعه هزینه سوخت ایران را پرداخت کردند/ شورای آتلانتیک: ایران سال ها برای پیروزی طالبان آماده شده است/ اوراسیاریویو: نفتکش سنگاپور به طور ایمن در جنوب ایران پهلو گرفت

    کد خبر :838215

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور، اندیشکده شورای آتلانتیک و اندیشکده اوراسیاریویو تأکید بر موضوعاتی چون تجار شیعه هزینه سوخت ایران را پرداخت کردند، ایران سال ها برای پیروزی طالبان آماده شده است، نفتکش سنگاپور به طور ایمن در جنوب ایران پهلو گرفت، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

میدل‌ایست‌مانیتور: تجار شیعه هزینه سوخت ایران را پرداخت کردند

ارسال سوخت توسط ایران در شرایط حساس کنونی برای لبنان یکی از موضوعات مورد توجه در رسانه های بین المللی است، این سوخت به درخواست حزب الله ارسال می شود.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌مانیتور در این باره نوشت: تجار شیعه هزینه حمل سوخت ایران به لبنان را پرداخت کردند

ادامه می دهد: دیروز گفته شد محموله های سوخت ایران به لبنان برای کمک به بحران سوخت این کشور توسط تجار شیعه خریداری شده است.

افزوده است: شورای عالی امنیت ملی ایران می گوید محموله ها از لحظه بارگیری اموال آن ها محسوب می شود.

میدل‌ایست‌مانیتور: تجار شیعه هزینه سوخت ایران را پرداخت کردند

در پایان این پایگاه خبری از مخالفت سعدحریری و هشدار او نسبت به عواقب وخیم احتمالی این اقدام نوشته است، حریری از این که تحریم های ایالات متحده بر آن ها تحمیل شود هراس دارد.

شورای آتلانتیک: ایران سال ها برای پیروزی طالبان آماده شده است

پیروزی طالبان در افغانستان و تسلط این گروه بر کابل یک پدیده بسیار پیچیده است که گمانه زنی ها درباره آن همچنان ادامه دارد.

اندیشکده شورای آتلانتیک در این باره نوشت: ایران سال ها برای پیروزی طالبان آماده شد، اما باز هم ممکن است گزیده شود

ادامه می دهد: ایالات متحده و غربی ها از ترس انتقام طالبان سفارتخانه های خود در کابل را تخلیه کردند، اما ایران اعلام کرد سفارت در کابل و سرکنسولگری در هرات تحت کنترل طالبان کاملاً باز و فعال است.

افزوده است: موضع نسبتاً سرسختانه ایران در قبال تصرف افغانستان از سوی طالبان بیش از هر چیز گام های تهران در بهبود روابط خود با طالبان را نشان می دهد که قبلاً دشمن مرگبار جمهوری اسلامی ایران محسوب می شدند.

شورای آتلانتیک: ایران سال ها برای پیروزی طالبان آماده شده است

در پایان این اندیشکده با اشاره به این که ایران کنسولگری های خود در جلال آباد، قندهار و مزارشریف را تعطیل کرده است که این نشان از بی اعتمادی آن به طالبان است.

اوراسیاریویو: نفتکش سنگاپور به طور ایمن در جنوب ایران پهلو گرفت

یک نفتکش سنگاپوری اوایل ماه جاری در سواحل امارات متحده عربی ربوده شد و سرنوشت آن تا کنون مشخص نشده است، کشورهای غربی مدعی شدند ایران اقدام به ربودن نفتکش کرده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: نفتکش سنگاپوری به طور ایمن در جنوب ایران پهلو گرفت

ادامه می دهد: به گفته منابع نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران یک کشتی سنگاپوری که تصور می شد در اوایل ماه جاری در سواحل امارات متحده عربی ربوده شده است به سلامت در بندری در جنوب ایران پهلو گرفته است.

افزوده است: این کشتی در بندر شهید رجایی در خلیج فارس پهلو گرفته است، به نقل از رسانه های ایرانی که با کاپیتان کشتی سنگاپوری مصاحبه کرده اند آورده است که او ربوده شدن کشتی را رد کرده است.

اوراسیاریویو: نفتکش سنگاپور به طور ایمن در جنوب ایران پهلو گرفت

در پایان این اندیشکده به این مسئله پرداخته است که در ماه گذشته دو حادثه پیاپی رخ داده است اول کشته شدن دو خدمه یک کشتی اسرائیلی در حمله ای که به ایران نسبت داده شد و دوم ربوده شدن کشتی سنگاپوری که ایران هر دو اتهام را رد کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید