موضع عجیب مدیر گمرک بوشهر/ آیا محموله های ته لنجی ترخیص شده به گمرک باز می‌گردد؟(فیلم)

    کد خبر :667933

یکی از راههای ورود کالای گروه چهار استفاده از رویه ته لنجی است، درحالی که مدیرکل گمرک بوشهر در موضعی منفعلانه و البته نشدنی تاکید دارد اگر قرار باشد کالای ته‌لنجی از یک استان خارج شود بایستی محموله مذکور به گمرک مربوطه بازگردد.

 

واردات ته لنجی و توزیع کالای وارد شده از یک بندر در سراسر کشور همواره یکی از گلوگاههای مهم واردات غیر رسمی کالاست که تاکنون توجه جدی به آن نشده است.

 

در همین راستا مدیرگمرک بوشهر در ویدئو زیر معتقد است، اگر قرار باشد محموله‌ای که به صورت ته لنجی از گمرک خارج شده به استانهای دیگر برود، بایستی محموله مذکور به گمرک بازگردد و حقوق و عوارض نیز پرداخت شود.

این درحالی است که اگر هدف واردکنندگان ترخیص کالایی باشد که به دلیل ممنوعیت واردات امکان ترخیص ندارد به هیچ عنوان احتمال بازگشت محموله به گمرک وجود ندارد.

 

گفتنی است، برای ترخیص محموله‌های ته لنجی اولا هیچ نوع ثبت سفارشی دریافت نمی‌شود و به همین دلیل بحث ممنوعیت واردات کالای گروه 4 در آن لحاظ نمی‌شود. از سوی دیگر در ترخیص کالای ته لنجی حقوق و عوارض نیز وصول نمی‌شود.

 

نکته جالب توجه اینکه عمده کالاهایی که به صورت ته لنجی از گمرک خارج میشود مربوط به کالاهای گروه 4 می‌باشد که طبق مصوبه هیئت دولت در حال حاضر واردات 1500 قلم کالای گروه چهار به کشور ممنوع است.

 

به گزارش تسنیم، همانطور که در گزارش تشریح شده، بایستی با بارها و کالاهای اضافه بر سقف مجاز ملوانان نیز مانند کالای قاچاق برخورد شود که در این خصوص گزارش شفافی باید ارائه شود. در واقع باید به این سوال پاسخ داده شود که چگونه یک لنج مملو از بار، تخلیه و به صورت قاچاق از طریق کانتینرها به استانهای دیگر می‌رسد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید