موتورولا از فناوری شارژ کاملا بی سیم رونمایی کرد

    کد خبر :843452

در اوایل سال جاری، موتورولا یک فناوری شارژ بی سیم واقعی را به نمایش گذاشت که نیازی به تماس فیزیکی بین دستگاه و شارژر ندارد. ماه‌ها گذشته است و اکنون موتورلا، زیر برند تجاری Lenovo ، از نسخه به‌روز شده این فناوری رسماً رونمایی کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– پیش از این موتورولا فناوری شارژ کاملاً بی‌سیم خود را Motorola One Hyper نامیده بود. استفاده از نام تجاری مربوط به یکی از گوشی‌های هوشمند اقتصادی سال 2019 برای عنوان این فناوری عجیب بود؛ از این رو، این شرکت نام Motorola Air Charging  را برای فناوری شارژ خود انتخاب کرد.

شارژ بی سیم موتورولا نه تنها نام جدیدی شبیه به Xiaomi Mi Air Charge دریافت کرده است، بلکه یک نمونه اولیه کامل نیز به نظر می‌رسد. این در حالی است که نمونه در دست شیائومی تنها یک مدل مفهومی است. طبق اعلام رسمی شرکت در صفحه Weibo ، فناوری شارژ هوایی موتورولا می‌تواند حداکثر 4 دستگاه را همزمان شارژ کرده و در محدوده 3 متری از آن قابل استفاده است.

موتورولا می‌گوید که فناوری آن‌ها از 1600 آنتن استفاده می‌کند که به طور منظم دستگاه‌ها را اسکن می‌کند. با کمک این راه اندازی شبکه، یک چیپست مستقل و الگوریتم ویژه، این شرکت ادعا می‌کند که قادر است شارژ پایداری را ارائه دهد. زیر برند لنوو همچنین اذعان که شارژ شدن توسط این فناوری از بین کاغذ، چرم و اشیاء مشابه نیز کار می‌دهد. با این حال برای ایمنی، هنگامی که حضور انسان از طریق فناوری نظارت بیولوژیکی تشخیص داده شود، شارژ متوقف می‌شود.

متأسفانه موتورولا زمان عرضه تجاری فناوری شارژ هوایی خود را اعلام نکرده است. با این اوصاف یکی از مدیران Lenovo اشاره می‌کند که شارژ کاملاً بی‌سیم موتورولا تقریبا آماده ورود به بازار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید