منافقان؛ مانع اصلی حذف نام سپاه از سازمان های تروریستی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۲۹
    کد خبر :910636

سعودی لیکس در گزارش نوشت که گروهک تروریستی منافقین با لابی گری از خروج سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی خودداری می‌کند.

سعودی لیکس به نقل از موسسه مطالعات بین المللی کوئینسی، رسوایی جدیدی را از همکاری عربستان ، امارات و بحرین و منافقین فاش کرد که با لابی و ایجاد کمپین هایی در آمریکا، مانع از خروج سپاه پاسدران از فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی می‌شود.

بر اساس این فایل‌های منتشر شده، حداقل از سال ۲۰۱۵ شرکت‌های حقوقی و لابی‌گرانی که برای دولت‌های خارجی به ویژه کشور‌های عربستان، امارات و بحرین کار می‌کنند، جریان ثابتی از توئیت‌ها، بیانیه‌های مطبوعاتی و کمپین‌ها را علیه ایران راه انداخته‌اند و با نفوذ در بین مقامات آمریکا مانع خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی می‌شوند.

سارا لی ویتسون، مدیر اجرایی دموکراسی در جهان عرب، در این باره توضیح داد: «امارات و عربستان خود فجیع‌ترین جنایات را علیه غیرنظامیان در یمن انجام می‌دهند، اما اکنون چماق سیاسی شده‌اند و مانع از خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی می‌شود. نباید اجازه دهیم لابی دولت‌های خارجی بر روی سیاست‌های مهم امنیت ملی تاثیر بگذارد.»

از طرفی دیگر نیز گلوبال لیکس ایمیل‌هایی از یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در سال ۲۰۱۷ فاش کرد که  حاکی از این است که امارات به مقامات آمریکایی پیشنهاد داده تا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی قرار دهند.

به نقل از افکارنیوز، سعودی لیکس در گزارش خود به نقش گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و نوشت که ارتشی متشکل از مزدوران منافقین، امارات، عربستان و بحرین به همراه اعضای کنگره و اتاق فکر‌های آمریکا برای مقابله و فشار سیاسی علیه  سپاه پاسداران سازماندهی شده‌اند و خبرگزاری‌ها و شرکت‌های مخابراتی را تحت فشار قرار داده تا گزارش‌ها و اسنادی دروغین را در محکومیت سپاه پاسداران ایران منتشر کنند.

 دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ در اقدامی بحث برانگیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شاخه ایدئولوژیک ارتش را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی قرار داد. به نظر می‌رسد که هدف از این اقدام بایدن جلوگیری از روند دیپلماسی با ایران و مانع تراشی در مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران بوده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید