مشکلات نظام سلامت بدون «پرونده الکترونیک سلامت» اصلاح نخواهد شد

    کد خبر :658222

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها راه اصلاح مشکلات نظام سلامت اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع است.

 

حیدر علی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این خصوص توضیح داد: برای همه ما روشن است که پزشکان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بدون هیچ چشم‌داشتی خدمات درمانی را به مردم ارائه دادند و اکنون با مشکلات عمده‌ای مواجه هستند؛ اما طی سالهای اخیر با افزایش ناگهانی تعرفه‌ها و شیوه ناصحیح و غیرعادلانه پرداخت حقوق و دستمزد در نظام سلامت باعث اعتراض برخی از پزشکان در برخی مناطق شده است.

 

وی با بیان اینکه در تدوین کتاب ارزش‌گذاری نسبی عجله زیادی صورت گرفت گفت: برخی از قیمت‌های تعیین شده برای انجام جراحی‌ها یا تعرفه‌های برخی رشته‌ها عادلانه نیست و این تعرفه‌ها بیش از حد درنظر گرفته شده است درحالی که تعرفه خدمات برخی رشته‌های دیگر بسیار پایین است.

 

عابدی ادامه داد: اگر قانون در چارچوب برنامه ششم اجرا می‌شد مشکلات نظام سلامت به مراتب کاهش پیدا می‌کرد؛ اگر سطح بندی خدمات مشخص بود، پزشکی خانواده به طور کامل اجرایی شده بود و شاهد اجرای کامل پرونده الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک بودیم اکنون شاهد این چالش‌ها نبودیم.

 

*مشکلات نظام سلامت بدون پرونده الکترونیک اصلاح نخواهد شد

 

به گزارش فارس ،نماینده مجلس این روند پرداخت‌ها بدون نسخه نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت، اصلاح نخواهد شد گفت: تنها راه برای رفع این مشکلات نظام ارجاع است؛ پزشکان به عنوان ارائه دهنده خدمت توقع دریافت حقوق و مزایا دارند اما سیستم ارایه حقوق غیرعادلانه باعث گله‌مندی برخی از آنها شده است.

 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر عموم مردم جامعه درگیر مشکلات اقتصادی هستند گفت: لازم است با صبر و تحمل و ماندن درکنار بیماران شرایط اقتصادی بیماران و کشور را درک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید