قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۸/۰۲

    کد خبر :755810

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک سنت معادل 0.02 درصد رشد به 42 دلار و 47 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر هم امروز به رقم 40 دلار و 64 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی طی 3 هفته اخیر قرار دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز گفت، مسکو نیازی به ایجاد تغییر در توافق تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید نمی بیند، اما اگر وضعیت بازار اقتضا کند، احتمال تمدید کاهش تولید وجود دارد.

اظهارات وی صریح ترین اشاره یک مقام روس مبنی بر آمادگی این کشور برای تمدید کاهش تولید های بی سابقه نفت جهت تطبیق وضعیت عرضه با کاهش تقاضای ناشی از شیوع کرونا به شمار می رود.

روسیه ضمن ایجاد اتحادی با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اقدام به توافق با اعضای اوپک بر سر کاهش تولید کرده است. این توافق تا پایان امسال منقضی می شود.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پویتن بر این نکته تاکید کرده که اتحاد روسیه و عربستان همچنان به قوت خود باقی است و آنها به تلاش های خود برای حفظ قیمت ها ادامه می دهند.»

به گزارش تسنیم، به گفته تحلیلگران، روند افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا احتمالا مانع از افزایش قیمت نفت خواهد شد و محدودیت های جدید وضع شده نشان می دهد که تقاضای جهانی انرژی همچنان با محدودیت مواجه است. چند ایالت آمریکا دیروز شاهد رکورد شکنی تعداد مبتلایان بودند و این به معنای شدت گرفتن موج شیوع همزمان با سردتر شدن هواست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید