قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم ۴ سال گذشته رسید

    کد خبر :378931

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه های اخیر بارها از اوپک خواسته تا جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد، قیمت بنزین در آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر به بالاترین رقم فصلی ۴ سال گذشته رسیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه های اخیر بارها از اوپک خواسته تا جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد، قیمت بنزین در آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر به بالاترین رقم فصلی 4 سال گذشته رسیده است.

سخنگوی اتحادیه خودروداران آمریکا گفت، در حالی که قیمت بنزین معمولا بعد از پایان فصل تابستان کاهش می یابد، قیمت ها امسال با سرعتی که انتظار می رفت افت نکرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت متوسط هر گالن بنزین در آمریکا به 2.867 دلار رسیده که بالاترین رقم فصلی از سال 2014 تاکنون است.

قیمت بنزین در آمریکا متاثر از افزایش قیمت جهانی نفت شاهد رشد بوده است. یمت نفت خام آمریکا در طی هفته های اخیر به دلیل تحریم های جدید واشنگتن علیه ایران افزایش یافته است. قیمت نفت برنت این هفته به بالاترین رقم در طی 4 سال گذشته یعنی 82 دلار و 55 سنت رسید.

انتظار می رود تحریم ها از اوایل ماه نوامبر به اجرا گذاشته شود. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز یکشنبه در حالی نشست خو را پایان دادند که هیچ توصیه رسمی ای مبنی بر افزایش تولید مطرح نکردند.

پاتریک دی هان، رئیس بخش تحلیل بازار نفت در موسسه گاز بادی گفت، افزایش فشار بر عرضه جهانی نفت ممکن است موجب شود قیمت بنزین در همین سطح باقی بماند و یا حتی بالاتر برود. این ممکن است بر نظرات رای دهندگان در انتخابات میان دوره ای کنگره تاثیر بگذارد.

دی هان افزود: «در آستانه انتخابات، عدم کاهش قیمت بنزین می تواند یک فاکتور قابل توجه باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید