قطع برق هزاران خانه‌ در آمریکا بر اثر طوفان شدید

    کد خبر :794745

طوفان شدید و ویرانی‌های ناشی از آن موجب قطع برق بیش از ۷۰ هزار خانه در ایالت های مختلف آمریکا شد.

در حالی که حدود ۱۶ میلیون نفر در جنوب شرقی آمریکا ممکن است شاهد وقوع طوفان‌های شدید باشند، پیش بینی اوضاع هوا نشان می‌دهد منطقه‌ای با جمعیت حدود سه میلیون نفر از جنوب شرقی آرکانزاس تا شمال شرقی لوئیزیانا با خطر وقوع گردباد شدید روبرو هستند.

این گردباد کیلومتر‌ها بر روی سطح زمین خواهد بود و سرعت آن به ۱۲۹ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

در کارولینای جنوبی بدی هوا موجب شد رئیس سنای ایالتی به سناتور‌ها هشدار بدهد روز پنجشنبه در خانه هایشان بمانند و از کارکنان خواسته شد برای امنیت خود به صورت دور کاری فعالت کنند.

جی لوکاس رئیس مجلس هم گفت این مجلس روز پنجشنبه به مدت کمتر از یک ساعت تشکیل جلسه می‌دهد تا دستور کار را در خصوص مسئله بودجه بررسی کند و جلسه بعدی به زمان دیگری موکول می‌شود.

تقریبا همه قسمت‌های کارولینای جنوبی با تهدید ملایم وقوع طوفان‌های شدید روبرو هستند؛ پیش بینی وضع هوا موجب شد تعدادی از مدارس این ایالت، کلاس‌های حضوری خود در روز پنجشنبه را لغو کنند و معلمان کلاس‌های درس را بصورت آنلاین برای دانش آموزان برگزار کنند.

به گزارش صداوسیما، طوفان و گردباد در ایالت آلاباما هم به ده‌ها خودرو و خانه آسیب وارد کرد و به کنده شدن درختان از ریشه و افتادن آن‌ها بر جاده‌ها و خانه‌ها منجر شد.

وزش طوفان شدید و گردباد در ایالت های تگزاس و میسی سی پی آمریکا نیز خسارات زیادی به جا گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید