فعالیت اداری مدارس تهران تعطیل نیست

    کد خبر :730799

مسعود ثقفی رو سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به صورت مجازی اظهارداشت: پیرو اطلاعیه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام تعطیلی بعضی از فعالیت‌های شهری به دلیل این بیماری، در حال حاضر مباحثی مانند ثبت‌نام و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم و فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی گفت: این موضوع‌ها جزء فعالیت‌های اداری مدارس هستند، به عنوان فعالیت آموزشی محسوب نمی‌شوند و طبیعتا مشمول این تعطیلی نخواهند بود و با رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه خواهند داشت.

ثقفی افزود: آزمون ورودی مدارس سمپاد هم این هفته جمعه(۲۷ تیرماه) به صورت کشوری برگزار می‌شود که رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان توضیحات کامل را در این رابطه اعلام کرده است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: فعالیت‌های روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مدارس، فعالیت‌های اداری است و ادارات هم مشمول این تعطیلی اعلام شده نیستند و نیروهای اداری مدارس اقدام به ثبت‌نام، هدایت تحصیلی و سنجش نوآموزان خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان‌های کشور از چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تعطیل شدند.

قرار است مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه به صورت رسمی بازگشایی شوند.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن سال ۱۳۹۸ کشور را درگیر کرده و بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۲۲ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ۱۳ هزار و ۳۲ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

شهرداری تهران در پی مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های یک هفته‌ای جدیدی را برای شهر تهران به دنبال اوج گیری کرونا در پایتخت و قرار گرفتن این شهر در وضعیت هشدار اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید