طرح ملی نیاز به پیوست رسانه‌ای دارد

  • سیاسی
  • جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۹
    کد خبر :646523

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اجرای یک طرح ملی نیاز به یک پیوست رسانه‌ای حساب شده و هوشمندانه دارد.

 

محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی یادداشتی با عنوان «طرح ملی نیاز به پیوست رسانه ای دارد» نوشت.

 

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

وقتی قرار است یک طرح ملی در کشور انجام شود که دارای این چنین ابعاد گسترده و در هم تنیده ای با زندگی روزمره مرد م دارد طبیعی است که افکار عمومی باید در جریان همه جزئیات این طرح قرار گیرد تا نهایت همکاری و همدلی برای اجرای این طرح محقق شود.

 

اهمیت قضیه وقتی بیشتر میشود که این طرح به معیشت و اقتصاد مردم مرتبط است و از لحظات اول اجرای طرح همه مردم کشور به نوعی متاثر از اجرای این طرح میشوند.

 

پیوست رسانه ای الزاما به معنی توضیح و تشریح از سوی طراحان نیست بلکه شایسته است رسانه دیدگاه و نظرات مخالفین این طرح را نیز در دستور کار خود قرار دهد و به عنوان بازوی کارشناسی مسئولین به ایفای نقش بپردازد .

 

وقتی مخالفین طرح نظرات خود را از طریق رسانه ها مطرح میکنند ابهامات و مسائلی که از چشم مسئولین دور مانده است مورد توجه قرار میگیرد و چه بسا همین نکات روشنگر مسیر اجرای طرح شود و اشکالات مورد نظر برطرف شود .

 

گفتگو های کارشناسان و مسئولین در این پیوست رسانه ای تنها یک بخش از این فرایند است و بخش مهم دیگر شنیدن نظرات مردم و طرح نظرات مردم کوچه و خیابان است به گونه ای که مردم حس کنند همان مباحث و دغدغه هایی که در ذهنشان وجود دارد از طریق رسانه به سمع و نظر مسئولین رسیده است و این در حالی است که اگر تنها به بیان نظرات کارشناسان و مسئولین پرداخته شود این گمان در مردم ایجاد میشود که طراحان و مسئولین از نگرانی ها و مشکلات مردم بی اطلاع هستند .

 

کلام آخر این که این اولین و اخرین باری نیست که قرار است در کشور یک طرح ملی و فراگیر به انجام رسد و انتظار میرود رسانه های کشور و خصوصا رسانه ملی این تجربه ای را که به قیمت جان انسان ها و خسارت های فراوان مالی به اموال عمومی به دست آمد را پاس بدارند و از ظرفیت اساتید مختلف در حوزه ارتباطات و جامعه شناسی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید