سونی و رونمایی از گوشی میان رده Xperia 10 III

    کد خبر :801795

شرکت سونی در نهایت همانطور که انتظار می‌رفت، به تازگی گوشی هوشمند میان رده خود را با نام Xperia 10 III معرفی کرد. مدلی که طراحی بهبودیافته نسبت به نسل قبلی داشته و از سخت افزار قوی‌تر بهره می‌برد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–این گوشی طراحی آشنای سونی را به همراه دارد. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر نسبتاً ضخیم هستند. در عوض خبری از حفره یا بریدگی برای دوربین سلفی نیست. جنس پشت بدنه شیشه است اما قاب گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است. حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته و ماژول دوربین سه‌گانه هم به‌صورت عمودی در پشت گوشی قرار دارد.

سونی کماکان Xperia 10 III را به استاندارد IP65/68 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار مجهز کرده است. همچنین پوشش گوریلا گلس 6 هم روی نمایشگر پابرجاست. این نمایشگر ۶ اینچی و از نوع OLED انتخاب شده و به نظر می‌رسد همان نمونه استفاده شده در سال گذشته است. وضوح تصویر نمایشگر ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی آن هم ۶۰ هرتز است. با این‌حال سونی با باریک‌تر کردن حاشیه‌ها توانسته اندازه گوشی را کوچک‌تر کند. نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ و تراکم پیکسلی ۴۵۷ پیکسل بر اینچ سایر مشخصات این نمایشگر هستند.

خوشبختانه سونی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را در کنار بلوتوث LDAC برای صدای باکیفیت حفظ کرده است. دوربین سه‌گانه Xperia 10 III واقعی است؛ یعنی خبری از دوربین‌های بی‌مصرف ماکرو یا تشخیص عمق نیست! دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین‌های تله‌فوتو 2X و اولتراواید هم ۸ مگاپیکسلی هستند. سونی قابلیت عکس‌برداری پیاپی با سرعت 10fps و نورسنجی خودکار را هم به این دوربین آورده است.

این دوربین می‌تواند با وضوح 4K با نرخ 30fps‌فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی هم ۸ مگاپیکسلی مشابه برداران بزرگ‌تر اکسپریا انتخاب شده است. سونی این‌بار از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۹۰ استفاده کرده است. این پردازنده لیتوگرافی را از ۱۱ به ۸ نانومتری ارتقا می‌دهد. همچنین پردازنده گرافیک Adreno 619 هم نسبت به نسل پیش بهبود قابل توجهی داشته است. اما مهم‌ترین دستاورد این تراشه، اتصال 5G است. Xperia 1 III با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

ارتقای مهم‌تر اما شاید مربوط به باتری باشد. سونی ظرفیت باتری را از ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعت در نسل قبل به ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ارتقا داده است. فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی برپایه USB PD اما بدون تغییر است.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید