زالی: کاهش نسبتا ملایم مراجعین بستری در تهران

    کد خبر :862359

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران شرایط فعلی پایتخت را با وجود کاهش نسبتا ملایم تعداد مراجعان سرپایی، بستری و مرگ، بسیار شکننده و ناپایدار توصیف کرد.

دکتر علیرضا زالی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر درمورد بیماری کرونا در وضعیت به نسبت با ثبات تری نسبت به هفته های قبل داریم، ۶ هفته متوالی است که با کاهش نسبتا ملایم در مورد مراجعان سرپایی، بستری و فوت شدگان روبرو هستیم.

وی افزود: در تهران امروز ۲ هزار ۵۰۰ بیمار در ۱۰۸ بیمارستان استان تهران بستری بوده که حدود ۸۷۰ نفر از آنان در بخش های مراقبتی ویژه بستری هستند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، تعداد موارد جدید بستری در تهران را حدود ۵۰۰ بیمار در روز اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد در یک توازن منطقی نسبت به ترخیص شدگان هستند.

نباید به شرایط فعلی بسنده کنیم

زالی تاکید کرد: اگر پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها را رعایت نکنیم و همچنین واکسن نزده ها اقدام به واکسیناسیون نکنند، می‌توان شاهد وضعیت پرخطر بود.

وی همچنین گفت: نباید به شرایط فعلی بسنده کنیم و ما شرایط فعلی را ناپایدار و شکننده تلقی می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شاخص ها نشان دهنده ورود تهران به پیک ششم است، اظهار داشت: مراجعان سرپایی که یکی از شاخص های ورود به پیک جدید است، نشان می دهد که در تهران تغییری در این زمینه نداشته ایم.

زالی ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی ما به مراکز درمانی و بهداشتی در حدود هفت هزار نفر است که این تعداد نسبت به پیک پنجم بین ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار بوده است، که این تعداد کاملا متفاوت است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳۴ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این در حالی است که مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۹۹ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۸۵ دز رسید.

همچنین طبق معیارهای قطعی تشخیصی تا امروز ۲۵ آبان، ۶ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۳ نفر از آنها بستری شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید