ریزش قیمت طلا و تثبیت بیت کوین در بازار های جهانی

    کد خبر :966670
ریزش قیمت طلا تثبیت بیت کوین بازار های جهانی

ورود و خروج پول از صندوق های قابل معاوضه با پشتوانه طلا نیز نشان می دهد که اقبال سرمایه گذاران به طلا افزایش یافته است.

طلا در روز چهارشنبه برای مقطعی تا قیمت ۱۸۸۶ دلاری بالا رفت و برای چندمین بار در روزهای اخیر قله هشت ماهه خود را جابه جا کرد.

قیمت طلا پس از پیشروی خود که به دلیل عقب نشینی نرخ اوراق قرضه آمریکا رخ داده بود، اندکی عقب نشست. کاهش نرخ سود اوراق نیز هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش و سبب افزایش جذابیت آن در بازارها می شود.

به نوشته اکو ایران ؛ بازارها در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا برای ماه دسامبر هستند؛ تحلیل گران بر این باورند که اگر نرخ تورم کاهش پیدا کند انتظار بازارها درباره کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بیشتر می شود و در این صورت، دلار وضعیتی نزولی پیدا خواهد کرد و معامله گران و سرمایه گذاران می توانند شاهد ادامه روند صعودی طلا باشند.

همچنین ورود و خروج پول از صندوق های قابل معاوضه با پشتوانه طلا نیز نشان می دهد که اقبال سرمایه گذاران به طلا افزایش یافته است. قیمت طلا از ما سپتامبر تاکنون سوار بر موج کاهش انتظارات رشد نرخ بهره بیش از ۲۷۰ دلار افزایش یافته است.

البته تحلیل گران یک ریسک را نیز برای بازار گوشزد می کنند که اگر نرخ تورم آمریکا بیش از انتظار باشد و بازارها را غافلگیر کند احتمال ریزش قیمتی شدید طلا وجود دارد. تحلیل گران نیز مقاومت اصلی بعدی طلا را مرز ۱۹۰۰ دلاری می دانند.

قیمت بیت کوین نیز پس از پشت سر گذاشتن روزهای صعودی و رسیدن از کانال ۱۶ هزار دلار تا میانه کانال ۱۷ هزار دلاری در روز چهارشنبه در همان محدوده قیمتی روز قبلش توقف کرد.

رشد قیمتی بیت کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ درصد بود بازار رمزارزها نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا است.

با این حساب باز هم رشد قیمتی بیت کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ درصد بوده است. بازار رمزارزها نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا است. نمودارهای قیمتی بیت کوین در سال گذشته نشان می داد ریزش شدید قیمت بیت کوین از زمانی آغاز شد که فدرال رزرو عملیات انقباضی خود را آغاز کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید