رونمایی هوآوی از اولین کامپیوتر دسکتاپی خود

    کد خبر :792757

شرکت هوآوی به تازگی محصول جدیدی را معرفی کرد که نخستین باری است در سبد محصولات برند چینی شاهد هستیم. آن چیزی نیست جز سیستم دسکتاپی که از ابعاد مناسب برخوردار بوده و در کنار آن نیز مانیتوری هم قرار دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– پیش از این شایعاتی درباره اولین سیستم دسکتاپی هوآوی به گوش رسید اما با توجه به عدم وجود اطلاعات دقیق، نمی‌توانستیم جزئیاتی کسب کنیم. هوآوی بیشتر بخاطر فعالیت در حوزه دستگاه‎های مخابراتی شناخته شده بوده و کمتر شاهد عرضه سیستم دسکتاپی یا همان رایانه رومیزی از سوی این برند بودیم. بی شک فعالیت این شرکت در حوزه کامپیوترهای شخصی جالب خواهد بود و مشخص خواهد کرد آیا موفق است یا خیر.

سیستم دسکتاپی هوآوی با نام  MateStation B515 معرفی شده و البته برای بازار جهانی با عنوان MateStation S به فروش می‌رسد. البته مدل چین و بازار جهانی تفاوت‌هایی خواهد داشت و شبیه نیست.

مدل موردبحث دارای کیسی با ابعاد به 315× 293 × 93 میلی‌متر است و وزنی 4.2 کیلوگرمی دارد. این سیستم شامل وای فای و بلوتوث 5 هم می‌شود، از این رو کاربر اتصال بی سیم سریع و راحتی دارد. در حقیقت پنل جلو کیس را یک پورت USB-A، یک پورت USB-C و یک جک 3.5 میلی‌متری صدا دربرگرفته که معمولا در تمامی کیس‌ها این پورت‌ها وجود دارند. در پنل عقب 4 پورت USB-A، یک خروجی HDMI، خروجی اترنت و دو خروجی مربوط به مانیتور پیداست.

هواوی MateStation S پردازنده‌ی جدید و قدرتمند رایزن 5 4600G را به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود در اختیار دارد. پردازنده‌ای ۷ نانومتری که تیرماه امسال راهی بازار شد و از 6 هسته و 12 رشته با فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتز بهره می‌برد.

البته فرکانس این پردازنده در صورتی که تحت فشار سنگین قرار گیرد تا 4/2 گیگاهرتز هم افزایش پیدا می‌کند. در کنار این پردازنده اما 8 گیگابایت حافظه‌ی رم با باس 3200 مگاهرتز هم قرار گرفته که با یک SSD پرسرعت 256 گیگابایتی، باید عملکرد بسیار سریعی در امور پردازشی از خود به نمایش بگذارند. کامپیوتر رومیزی هواوی با ویندوز ۱۰ به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض خود به فروش می‌رسد و از قابلیت‌هایی نظیر Huawei Share و Multi-Screen Collaboration هم پشتیبانی می‌کند.

نمایشگری که در کنار این کیس به فروش می‌رسد 23.8 اینچی است و از وضوح FHD بهره می‌برد. سازمان آلمانی TUV Rheinland International هم عملکرد خوب این نمایشگر را از لحاظ جلوگیری از وارد شدن آسیب به چشم کاربر تأیید کرده است. بنابراین از بابت کیفیت این نمایشگر، خیال کاربران آسوده خواهد بود. همچنین علاوه بر این‌ها، یک موس و صفحه کلید هم در بسته‌بندی محصول موجود است. در رابطه با صفحه کلید آن هم باید بگوییم که از حسگر اثرانگشت هم پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه هوآوی تاریخ دقیق عرضه و قیمت را مشخص نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید