رونمایی از شاسی بلند GTX ID.4 توسط فولکس واگن

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۷
    کد خبر :806205

شرکت فولکس واگن یکی از برندهای بزرگ تولیدکننده خودرو در جهان بوده که هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را معرفی و عرضه می‌کند. در این بین نوبت رونمایی شاسی جدید الکتریکی GTX ID.4 رسید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– این خودروی اسپرت از نظر موتور با مدل استاندارد تفاوت دارد. مدل استاندارد یک موتور برقی دارد و محور عقب است، اما GTX یک موتور اضافه در بخش جلویی دارد تا یک خودروی چهار چرخ محرک شود. این موتور اضافه قدرت فولکس واگن ID.4 GTX را افزایش داده و راننده بجای قدرت 201 اسب بخاری مدل استاندارد، 295 اسب بخار قدرت را تجربه می‌کند که تفاوت کمی با موتور 302 اسب بخاری خودروی برقی ID.6 مخصوص بازار چین دارد.

این قدرت بیشتر، شتاب این کراس‌اوور برقی را بهبود داده است و بجای 8.5 ثانیه، پس از 6.2 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت مدل استاندارد 160 کیلومتر بر ساعت است، اما سرعت نسخه GTX به صورت الکترونیکی بر روی 180 اسب بخار بر ساعت محدود شده است. سرعت این خودرو در مدت 3.2 ثانیه از صفر به 60 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که اکثر رانندگان آن را تجربه می‌کنند. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به صورت خودکار تنظیم می‌شود و اگر نیازی به نیروی زیادی نباشد، به صورت محور عقب باقی می‌ماند. اگر سنسورها تشخیص دهند که کشش بیشتری نیاز است، این سیستم وارد عمل می‌شود.

در کنار تنظیم خودکار، اگر راننده با قدرت بالایی پدال گاز را فشار دهد، این سیستم فعال می‌شود. تغییر از محور عقب به چهار چرخ محرک در چندین میلی‌ ثانیه انجام می‌شود و فولکس واگن می‌گوید چنین فرایندی نرم است و راننده متوجه آن نخواهد شد. فولکس واگن ID.4 GTX به صورت استاندارد رینگ‌های 20 اینچی دارد اما با هزینه بیشتر رینگ‌های 21 اینچی با ترمزهای 358 میلیمتری برای محور جلو نیز موجود است. این خودرو اسپرت در محور عقب ترمز کاسه‌ای دارد که برای خریدار ناامیدکننده خواهد بود.

شاسی بلند الکتریکی و پیشرفته فولکس واگن

پکیج اسپرت این کراس‌اوور که جداگانه فروخته می‌شود، ارتفاع خودرو را 15 میلیمتر کمتر می‌کند و فرمان‌پذیری تهاجمی‌تر می‌شود. در پکیج اسپرت پلاس فولکس واگن ضربه گیرهای تطبیقی را قرار داده است تا تعادلی بین اسپرت بودن و راحتی ایجاد کند. راننده می‌تواند برای رانندگی با این خودروی شاسی بلند برقی حالت‌های اکو یا اقتصادی، کامفورت، اسپرت، شخصی یا کشش را انتخاب کند. باتری لیتیوم یونی این خودرو یکسان با مدل استاندارد و ظرفیت آن برابر با 77 کیلووات ساعت است. راننده می‌تواند با این باتری طبق چرخه WLTP مسافتی برابر با 480 کیلومتر را طی کند که از مدل استاندارد (520 کیلومتر) کمتر است.

این مسافت کمتر به خاطر وزن بیشتر ناشی از موتور اضافه بر روی محور جلوی خودرو است. با اتمام شارژ باتری، با سیستم شارژ 125 کیلوواتی می‌توان با 30 دقیقه شارژ، 300 کیلومتر رانندگی کرد. فولکس واگن تلاش کرده با تغییرات در ظاهر، این خودرو را از مدل استاندارد آن متمایز کند. چراغ‌های اطراف سپر و زیر چراغ اصلی با طراحی عمودی منحصر به مدل اسپرت هستند و به صورت استاندارد، چراغ‌های جلو و پشتی LED دارد. در کابین از خطوط و قطعات قرمز رنگ استفاده شده تا خودرو در دید راننده و سرنشینان اسپرت ظاهر شود.

در کابین فرمان با سیستم گرمکن، سیستم نورپردازی LED با 30 رنگ و زیر آرنجی جلوی قابل تنظیم وجود دارد. با خرید پکیج‌ها، هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده و سیستم سرگرمی و اطلاعات با نمایشگر 12 اینچی به خودرو اضافه می‌شوند که بزرگتر از نمایشگر 10 اینچی استاندارد است. این خودرو تابستان امسال وارد بازار اروپا می‌شود و خریدار برای تصاحب آن باید حداقل 50,415 دلار پول داشته باشد. در آلمان با یارانه دولتی، قیمت این دستگاه 7500 یورو کمتر می‌شود.

منبع: motor1.com
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید