بازتاب ایران

دِ هیل: آمریکا، ایران را مسئول حمله به نفتکش می داند/ اسپوتنیک: وزیر بهداشت ایران خواستار اعمال محدودیت توسط ارتش شد/ ویک: اسرائیل به شیوه خود به حمله ایران پاسخ می دهد/ نیویورک پُست: انگلیس از ادعای اسرائیل علیه ایران حمایت کرد

    کد خبر :832559
کرونا

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه دِ هیل، خبرگزاری اسپوتنیک، هفته نامه ویک و روزنامه نیویورک پُست با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا، ایران را مسئول حمله به نفتکش می داند، وزیر بهداشت ایران خواستار اعمال محدودیت توسط ارتش شد، اسرائیل به شیوه خود به حمله ایران پاسخ می دهد، انگلیس از ادعای اسرائیل علیه ایران حمایت کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

دِ هیل: آمریکا، ایران را مسئول حمله به نفتکش می داند

حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان در روزهای گذشته بسیار خبرساز شد، اسرائیل ایران به عنوان عامل حمله به نفتکش متهم کرد.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: آمریکا، ایران را مسئول حمله به نفتکش در عمان می داند.

ادامه می دهد: آمریکا روز یکشنبه ایران را متهم کرد که عامل حمله به نفتکش اسرائیلی در هفته گذشته بوده است که منجر به کشته شدن دو کارگر شد.

افزوده است: وزیرامورخارجه آمریکا گفت: ما به شرکا و متحدان خود در محکومیت شدید حمله به نفتکش اسرائیلی می پیوندیدم.

آمریکا ایران را مسئول حمله به کشتی اسرائیلی می داند

در پایان این روزنامه به نقل از وزیرامورخارجه آمریکا آورده است که آمریکا ایران را عامل حمله به نفتکش و کشته شدن دو نفر از خدمه آن می داند.

اسپوتنیک: وزیر بهداشت ایران خواستار اعمال محدودیت توسط ارتش شد

روند روبه رشد ابتلا به کرونا در ایران که در موج پنجم این همه گیری بوسیله گونه جهش یافته ویروس کرونا درحال رخ دادن است، مسئولان و سیستم بهداشتی را به شدت تحت فشار قرار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: وزیر بهداشت ایران خوستار اعمال محدودیت ها از سوی ارتش شد.

ادامه می دهد: وزیر بهداشت ایران هشدار داد که سیستم بهداشتی ایران می تواند در میان موج فاجعه بار ویروس کرونا سقوط کند.

افزوده است: وزیر بهداشت ایران خواستار دو هفته قرنطینه توسط نیروهای مسلح و نیروی انتظامی برای جلوگیری از افزایش سریع موارد نگران کننده کرونا در سراسر کشور شد.

وزیر بهداشت ایران خواستار اعمال محدودیت توسط ارتش شد

در پایان این خبرگزاری به نامه وزیر بهداشت به رهبری اشاره کرده است که در آن آمده است: فشار به حدی زیاد است که نگرانم حتی این طرح کافی نباشد.

ویک: اسرائیل به شیوه خود به حمله ایران پاسخ می دهد

در پی حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان گمانه زنی ها درباره عامل حمله و شیوه پاسخ دادن اسرائیل به این حمله در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است.

هفته نامه ویک در این باره نوشت: بنت می گوید: اسرائیل به شیوه خود به حمله ایران پاسخ می دهد.

ادامه می دهد: نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ایران را مسئول حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین به نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان دانست و گفت اسرائیل به روش خود انتقام خواهد گرفت.

افزوده است: این ادعای بنت در حالی مطرح شده است که ایران دخالت خود در بمباران نفتکش اسرائیلی را تکذیب کرده است.

اسرائیل به شیوه خود به حمله ایران پاسخ می دهد

در پایان این هفته نامه آورده است که اسرائیل سعی دارد در همکاری با انگلیس و آمریکا فشار سیاسی به ایران را افزایش دهد.

نیویورک پُست: انگلیس از ادعای اسرائیل علیه ایران حمایت کرد

اسرائیل به دنبال جلب حمایت سیاسی کشورهای هم پیمان و متحد خود علیه ایران است، اسرائیل مدعی است ایران به نفتکش در دریای عمان حمله کرده است.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: انگلیس به اسرائیل می پیوندد و ادعا می کند که ایران به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین به نفتکش اسرائیلی حمله کرده است.

ادامه می دهد: انگلیس روز یکشنبه به اسرائیل پیوست و ادعا کرد ایران حمله هواپیماهای بدون سرنشین به نفتکش اسرائیلی را ترتیب داده است.

افزوده است: وزیرامورخارجه انگلیس مدعی شده است بعد از سال ها این اولین حمله مرگبار به کشتی های تجاری در منطقه بوده است.

انگلیس از ادعای اسرائیل علیه ایران حمایت کرد

در پایان این روزنامه اشاره کرده است که ایران این اتهام را نپذیرفته است و کشورهای متهم کننده ایران نیز دلایل خود برای متهم کردن ایران را ارائه نکرده اند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید