جلوگیری از زیان خودروسازان و حذف دلال بازی با فروش خودرو با قیمت واقعی

    کد خبر :875232
جلوگیری از زیان خودروسازان و حذف دلال بازی با فروش خودرو با قیمت واقعی

نماینده مردم همدان و رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج، گفت: توزان بین عرضه و تقاضا، جلوگیری از زیان خودروسازان و همچنین حذف دلال بازی از بازار خودرو با فروش خودرو به قیمت واقعی و تمام شده میسر خواهد بود.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: از قیمت گذاری دستوری فقط خودروساز ضرر نمی کند و مجموعه های دیگری مانند سهامداران و زنجیره تامین متضرر خواهند شد. پس لازم است، تصمیم های منطقی و کارشناسی برای آن گرفته شود.

وی ادامه داد: خودروساز براساس فرمول تولید و هزینه های آن محصول خودرو را روانه بازار کند، به طوری‌که تفاوت قیمت خودرو از شرکت تا بازار بیش از پنج درصد نباشد. با اجرای این فرمول مشتریان واقعی محصول خودرو را تهیه و عملا دست دلال‌ها از سودهای بادآورده کوتاه خواهد شد.

حاجی بابایی با تاکید بر این‌که ادامه این روند قیمت گذاری در شرایط فعلی مطلوب نیست، افزود: تا زمانی که خودرو براساس بهای تمام شده به همراه سود منطقی تولیدکننده عرضه نشود عملا دلال‌ها بازار را کنترل خواهند کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری قیمت به خودروساز نتایج مثبتی مانند سرمایه گذاری برای راه اندازی خطوط جدید، حذف خودروهای کم کیفیت، ارتقای محصولات جدید با استانداردهای روز دنیا و از همه مهم‌تر آرامش برای سهامداران این مجموعه‌های بزرگ خواهد داشت.

وی افزود: شورای رقابت سرعت و پاسخگویی لازم در خصوص قیمت گذاری خودرو را ندارد و برای هماهنگی و تعامل بهتر، این امر به دولت یا معاون اول دولت واگذار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید