توقف دوربین DSLR توسط کانن

    کد خبر :874886
توقف دوربین DSLR توسط کانن

دوربین‌های DSLR در طول سال‌های طولانی به عنوان اولین انتخاب حرفه‌ای و علاقه‌مندان جدی عکاسی به شمار می‌آمدند و حال در آستانه سال 2022، همه چیز تغییر کرده است. حال ابعاد بسیار بزرگ این دوربین‌های باعث شده تا دوربین‌های بدون آینده به عنوان انتخاب اصلی شمرده شوند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_از این رو شرکت کانن به احتمال زیاد تولید DSLR ها را متوقف خواهد کرد. باید به این نکته اشاره کنیم که هرچند مشکل اصلی دوربین‌های DSLR در کیفیت آن‌ها نیست، هم‌اکنون دوربین‌های بدون آینه موجود در بازار می‌توانند کیفیت یکسانی و در برخی مواقع بهتری ایجاد نمایند. از این رو وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تر بدون‌ آینه‌ها، بسیاری از عکاسان حرفه‌ای که به ناشناس ماندن در محیط علاقه خاصی دارند را به خود جلب کرده است.

توقف دوربین DSLR توسط کانن

 

حال شرکت کانن این تغییر را به رسمیت شناخته و بر اساس گزارشی منتشر شده از مدیرعامل این کمپانی، فوجی میتارایی، کانن به زودی خط تولید دوربین DSLR پرچم‌دار خود را متوقف خواهد کرد و به عبارتی دیگر، Canon 1D X Mark III آخرین دوربین DSLR شرکت ژاپنی خواهد بود. میتارایی می‌گوید که بازار به سمت دوربین‌های بدون آینده تغییر مسیر داده و از این رو کانن در آینده همه دوربین‌های پرچم‌دار خود را از نوع بدون آینده تولید خواهد کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده، دوربین پرچم‌دار بعدی کانن قرار است یک بدون آینده با قابلیت تعویض لنز یا RF باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که کانن در سال‌های اخیر در مقایسه با مهم‌ترین رقیب خود یعنی نیکون در دنیای DSLR ها موفق عمل نکرده و احتمالاً از دوربین‌های بدون آینده RF به عنوان خونی تازه در رگ‌های خود و برای جذب عکاسان و مشتریان استفاده خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید