تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در ارتفاعات «الصفا» در جنوب سوریه

    کد خبر :345838

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در صحرای سویداء توانستند پیشروی هایی را در این منطقه محقق کرده و شماری از عناصر داعش را از پای درآورد.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای پایان دادن به حضور گروه تروریستی داعش در صحرای سویداء و ریف دمشق، عرصه را بر این گروه در این مناطق تنگ‌تر کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز سه‌شنبه گزارش داد که پیشروی ارتش سوریه در اطراف ارتفاعات «الصفا» واقع در صحرای سویداء در جنوب سوریه بوده و نیروهای سوری در تلاش هستند که با عملیات خود، حومه شرقی این استان را از عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

ارتش سوریه در محور شمال شرق و در عمق صحرای سویداء توانست مناطق «مرقب قبیان، حویة غصین، الکسیرة» و ارتفاعات «ابو غانم» واقع در شمال و شمال غربی ارتفاعات صفا را آزاد کند.

این پیشروی ارتش سوریه منجر به نابودی مقرهای داعش و تعقیب عناصر فراری آن به سمت عمق صحرای سویداء شد.

به گزارش سانا، محاصره عناصر باقی مانده داعش در این منطقه صعب العبور، قطع راه‌های امدادرسانی و انهدام مقرهای آنان با سلاح مناسب سبب تسریع روند بیرون راندن آنها خواهد شد.

در کنار عملیات میدانی ارتش سوریه، نیروهای مهندسی نیز در حال مین‌روبی و پاکسازی مناطق آزاد شده و خنثی‌سازی بسته‌های انفجاری هستند که تروریستها کار گذاشته بودند.

ارتش سوریه دو روز پیش موفق شد کنترل مرزهای اداری ریف شرقی سویداء را به دست گرفته و عملیات خود را به سمت مرزهای اداری ریف دمشق ادامه دهد و کنترل «ارض البیضا و الرحبة» واقع در جنوب ارتفاعات الصفا را به دست گیرد و عناصر داعش را محاصره کند.

این در حالی است که منابع معارض اعلام کردند که طی هشت روز گذشته در جریان عملیات ارتش سوریه در صحرای شرقی و شمال شرقی سویداء بیش از ۳۰ عنصر داعش کشته شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید