تقریباً صفر؛ میزان تعهد شرکت تسکو به گارانتی محصولاتش

    کد خبر :879327

 از جمله نگرانی شهروندان هنگام خرید کالاهای دیجیتال ایرانی موضوع دوام و عمر آنهاست که شرکت های تولید کننده لازم است با ارائه گارانتی های معتبر این نگرانی را مرتفع کنند؛ ضرورتی بسیار مهم که شرکتی مثل تسکو روی آن تأکید فراوانی دارد، اما در عمل چندان تعهدی نسبت به گارانتی محصولاتش ندارد!

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- شرکت توسن سیستم شرق  با نام اختصاری «تسکو» در سال 1381 شمسی تاسیس شده و فعالیت این شرکت در راستای عرضه تجهیزات کامپیوتری تعریف شده است.

شرکتی که ابتدا در حوزه واردات کالاهای کامپیوتری فعالیت می کرد، اما در ادامه وارد حوزه تولید نیز شد و حالا به نظر می رسد یکی از  تولیدکنندگان کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی در ایران محسوب می شود که البته این موضوع نیز به دلیل حواشی موجود و نیز عدم اطلاع از جزئیات تولید مانند نحوه طراحی و تامین قطعات ، مونتاژ و… جای تامل دارد.

این شرکت در حال حاضر محصولاتی مانند پاور بانک، کیس کامپیوتر، کیبورد، موس، هدفون، اسپیکر، هدست بلوتوثی و… را در سبد محصولات خود دارد.

همانطور که اشاره شد به واسطه تولید و یا به بیان بهتر مونتاژ بسیاری از این محصولات در داخل کشور، مدیران این شرکت ناگزیر هستند تا برای ایجاد اطمینان خاطر میان مشتریان خود در باب کیفیت بالای محصولات به گارانتی محصولات خود تأکید بیشتری کنند.

گارانتی که البته بررسی ها نشان می دهد علی رغم همه تأکید و تبلیغ های فراوان در مورد آن، در مقام عمل از کارآمدی چندان رضایت بخشی برخوردار نیست و بسیاری از مشتریان را از خرید این محصولات پشیمان کرده است.

اگر چه در وب سایت این شرکت به فعالیت نمایندگان این شرکت در 5 شهر بزرگ کشورمان اشاره شده است ولی در مقام عمل نکته قابل تأمل در مورد گارانتی محصولات این است شما در هر کجای ایران و از هر طریق که این محصولات را خریداری کرده باشید، در صورت بروز هرگونه ایراد برای محصول، ناگزیر هستید آن را برای تعمیر و رفع عیب به دفتر مرکزی این شرکت واقع در خیابان عضدی شهر تهران ارسال کنید که این امر برای خریدار نیازمند صرف هزینه و زمان قابل توجهی است.

جالب اینکه در مرکزی که به آن اشاره شد نیز به سادگی و به سرعت به مشکل پیش آمده برای کالای خریداری شده شما رسیدگی نمی شود و بعضاً لازم است برای پیگیری تعمیر یک محصول به ویژه اگر تحت پوشش گارانتی باشد، چندین ماه صبر پیشه کنید.

یکی از مشتریان شرکت تسکو در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: من از شرکت تسکو دو دستگاه هدفون و هدست بلوتوثی خریداری کردم که یکی از آنها از همان روز اول خراب بود و دیگری هم یک ماه بعد از کار افتاد ولیکن به واسطه شیوع ویروس کرونا و محدودیت ها، چندماه بعد برای رفع عیب به دفتر مرکزی شرکت تحویل دادم.

این مشتری تسکو افزود: ابتدا قرار بود ظرف دو هفته کالای بنده را تعمیر و تحویل دهند ولی علی رغم گذشت نزدیک به یک ماه حتی یک بار هم تماسی با بنده نگرفتند و پس از پیگیری خودم کاشف به عمل آمد که یکی از دستگاههای بنده قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

وی افزود: با اینکه من با تعویض مشکلی نداشتم ولی باز شرکت از تعویض طفره رفت و به بهانه اینکه مشابه محصول بنده را در شرکت ندارند، تأکید کردند که باید یک محصول دیگر از شرکت بردارم.

این مشتری شاکی شرکت تسکو در ادامه افزود: در بحث تعویض هدست بلوتوثی بنده با یک هدست موجود، نکته جالب این است که آنها به من پیشنهاد می دهند یک هدست مدل بالاتر بردارم و مبلغی حدود 400 هزار تومان نیز بپردازم. حال اینکه هدست من در فروشگاه های آنلاین الان موجود است و با قیمت 620 هزار تومان فروخته می شود و محصولی که شرکت به بنده پیشنهاد می دهد تا به جای محصول خراب بردارم، قیمتش 700هزار تومان است. در واقع به جای اینکه از من 80 هزار تومان مابه التفاوت مطالبه کنند، 400 هزار تومان پول طلب می کنند!

مشکلی که در باب گارانتی محصولات شرکت تسکو مورد اشاره قرار گرفت، معطوف به این نمونه  نیست و یک جست و جوی ساده در فضای مجازی نشان می دهد که دامنه این مشکل بسیار فراتر از موردی است که به آن اشاره شد.

به طور مثال زمان زیاد، تعداد بالای محصولات خراب که برای گارانتی ارسال می شود، پاسخگویی ضعیف، نمایندگی های تعمیراتی کم و… از جمله مشکلاتی است که می تواند خرید محصولات تسکو را برای خریداران با شک و تردید رو به رو کند.

بر اساس موارد بالا شاید لازم باشد نهادهای نظارتی و مسئول در رابطه با میزان تعهد این شرکت به مشتریانش و نیز آمار خرابی محصولاتی که به بازار عرضه می کند در راستای صیانت از حقوق مشتریان اقدام اساسی انجام دهند.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. سحر شیردل گفت:
    موافقم ۲

    همین سناریو ، مو به مو برای من اجرا شده از طرف گارانتی تسکو. جالب اینکه هر چقدر با شرکت و دفتر مدیرعامل تماس گرفتم تا این مساله رو منعکس کنم انگار شرکت مدیرعامل نداره. این شرکت چون از کیفیت ضعیف محصولاتش مطمینه با تخفیف خیلی خوب در حجم زیاد به شرکت‌ها و بانک‌ها میفروشه و بعد که دریافت کننده نهایی کالا برای تعمیر و گارانتی مراجعه میکنن ازشون پول دریافت میکنن. من این مطلب رو خوندم شک کردم که کی با این سایت مصاحبه کردم عین مساله من بود اول گفتن باید تعویض بشه بعد مشابه کالای من نداشتن، بعد حتی از قیمت آنلاین سایتهایی که معمولا قیمت بالاتر میزنن، خود شرکت قیمت بالاتر میداد. مجبور میکردن مابه التفاوت قیمت رو پرداخت کنیم. چرا شکایت رسمی از این شرکت ثبت نمیشه ؟ چرا صمت ورود نمیکنه ؟

    ممنون از سایت بازتاب که این موضوع رو منعکس کردند

  2. محمد گفت:

    عجیبه. کاش زودتر این مطلب را خوانده بودم. همین امروز یک هدست سیمدار که همون از جعبه خارج کردم و وصل کردم دیدم یکی از گوشیهاش صدا نداره، تحویل دادم برای گارانتی. بماند در رسید، موارد اشتباه نوشتند که کارت نداره و خط و خش داره! در هر صورت نتیجه هر چی شد همینجا مینویسم

دیدگاهتان را بنویسید