تخلف بزرگ باشگاه ذوب آهن را همه فراموش کردند؛ حتی مجریان قانون

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۴۵
    کد خبر :763607

پس از برکنار سعید آذری از مدیر عاملی باشگاه ذوب آهن در اواخر مرداد ماه سال گذشته، هیأت مدیره این باشگاه ورزشی اقدام به انتخاب مدیر عامل جدید کردند؛ مدیرعاملی که از همان ابتدا با خود حواشی فراوانی را به باشگاه آورد و هنوز این حواشی ادامه دارد.

به گزارش «بازتاب»، 31 مرداد ماه سال گذشته خبر انتخاب «جواد محمدی» به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه ذوب آهن رسانه ای شد و این جوان اصفهانی کار خود را به عنوان مدیر عامل در باشگاه مذکور آغاز کرد.

این اقدام از همان ابتدا حواشی فراوانی را متوجه باشگاه ذوب آهن کرد و برخی مدعی شدند که هیأت مدیره باشگاه از مدت ها پیش پروژه اخراج «سعید آذری» را آغاز کرده و در صدد انتخاب «جواد محمدی» به عنوان مدیر عامل بود.

با اینکه در رزومه «جواد محمدی»، دکترای مدیریت استراتژیک در سازمان‌ها و رویدادهای ورزشی از دانشگاه تهران، ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر به مدت ۵ سال، مسئول هماهنگ کننده امور شهرستان‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، سرپرستی هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان، عضویت هیئت رئیسه هیئت تنیس و پرورش اندام استان اصفهان و همچنین ریاست هیئت‌های ورزشی شهرستان‌های استان اصفهان مشاهده می شد و همه این ها دال بر یک انتخاب خوب بود، اما موضوع مهمی که این انتخاب را غیر قانونی و فاقد وجاهت قانونی نشان می داد، مسئله کارمند دولت بودن آقای محمدی بود؛ واقعیتی که مستند به اصل 141 قانون اساسی کشورمان تحت هر شرایطی ممنوع اعلام شده است.

توضیح بیشتر اینکه با توجه به اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، کارکنان دولت نمی توانند به ریاست یا عضویت هیأت مدیره یا مدیریت عاملی انواع شرکت‌های خصوصی تعیین شوند و به بیان بهتر کارمندان دولت تحت هیچ شرایطی نمی توانند به سمت‌های مذکور تعیین شوند.

به این مهم بیافزاییم که پیشتر و در راستای تأکید بر این قانون «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور حذف مدیران چندشغله را در وزارت تعاون و زیر مجموعه های آن صادر کرده بود و از آنجایی که کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز زیر مجموعه وزارت کار و رفاه (شرکت سرمایه گزاری سازمان تامین اجتماعی ) است، انتخاب یک کارمند دولت به عنوان مدیر عامل در این مجموعه هم بر اساس اصل 141 قانون اساسی و هم بر اساس دستورات وزیر تعاون تخلف محسوب می شود.

همانطور که اشاره شد، این انتخاب از همان ابتدا حواشی فراوانی را برای باشگاه ذوب آهن به وجود آورد که به طور مثال حداقل در یک نوبت جلسه معارفه مدیر عامل جدید به دلیل اختلاف نظرهای برآمده از همین محل لغو شد.

در همان ایام خبرگزاری رسمی قوه قضائیه «میزان» نیز در خبری ضمن اشاره به کارمندی مدیرعامل جدید و ممنوعیت های حقوقی پیش روی انتخاب وی تلویحاً این انتخاب را منتفی اعلام کرد.

در کنار همه این حواشی و مخالفت های پیش آمده نباید از اعتراضات و مخالفت های هواداران باشگاه فوتبال ذوب آهن نیز غافل شد که این تغییر و تحول را ورای قانونی یا غیر قانونی بودن به ضرر تیم محبوبشان می دانستند.

همچنین در این ایام مدیر عامل مذکور در مقطعی درگیر بیماری می شود و به دلیل بیماری از همراهی باشگاه به صورت کامل و موثر باز می ماند؛ رویه ای که هوادارن عقیده دارند در افت محسوس تیم فوتبال ذوب آهن و دیگر مجموعه های تحت امر بی تأثیر نبوده است.

علی رغم همه موانع، مشکلات و اعتراضاتی که به آن اشاره شد، «جواد محمدی» همچنان مدیر عامل باشگاه ذوب آهن است و انگار نه انگار که در فرایند انتخاب او یک اصل مهم از قانون کشورمان نادیده گرفته شده است.

بر همین اساس به نظر می رسد، گذر زمان باعث شده تا بسیاری از افراد حتی هواداران این تخلف و مشکل بزرگ را فراموش کنند؛ موضوعی که شاید در مورد هواداران و فعالان در باشگاه چندان عجیب نباشد، اما فراموشی این مهم از سوی مجریان و مدافعان قانون اساسی کشورمان عجیب است.

با تأکید بر اینکه این مشکل بزرگ هنوز دغدغه برخی هواداران و دوست داران باشگاه قدیمی و پر افتخار ذوب آهن اصفهان است و از همین محل به ما انعکاس یافته بود، در پایان خاطر نشان می شود، سایت خبری تحلیلی «بازتاب»، این آمادگی را دارد که توضیحات مستدل و منطقی هیأت مدیره باشگاه و دیگر افراد ذینفع را در این باره عیناً منتشر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید