تبلت آیپد اپل پرفروش ترین در دنیا

  • آرشیو
  • یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۱۴
    کد خبر :832387

شرکت اپل در بیشتر حوزه‌ها توانسته پرفروش‌ترین باشد و به موفقیت‌های بسیاری کسب کند. حال مشخص شد که این شرکت توانسته پرفروش‌ترین تبلت را هم برای طرفداران ارائه دهد که در نوع خود جالب توجه است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–موسسه تحقیقات بازار بزرگ IDC به‌تازگی جدیدترین گزارش خود از بازار تبلت و پی‌سی منتشر کرده است. طبق این گزارش اپل کماکان پادشاهی خود بر بازار تبلت‌ها را ادامه داده است. به این ترتیب آی‌پد هنوز پرفروش‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود. اپل با آپدیت آی‌پد ایر در سال 2020 و ارتقای آی‌پد پرو در سال جاری جای پای خود را حتی محکم‌تر کرده است. انتظار داریم آی‌پد مینی جدید نیز به‌زودی با تغییراتی فراوان از راه برسد.

طبق تخمین IDC اپل حدود ۱۲.۹ میلیون دستگاه آی‌پد در فصل دوم سال ۲۰۲۱ فروخته است. نزدیک‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ توانسته در مدت مشابه تنها ۸ میلیون تبلت بفروشد. سری گلکسی تب اس ۷ این شرکت از سخت‌افزار فوق‌العاده و نمایشگر کم‌نظیر OLED استفاده می‌کند؛ با این‌حال نتوانسته حتی به آی‌پد نزدیک شود. کارشناسان می‌گویند دلیل این عقب‌ماندگی سامسونگ در زمینه تبلت‌ها، مناسب نبودن اندروید و اپلیکیشن‌های آن برای تبلت‌هاست. پس از سامسونگ هم لنوو و آمازون به ترتیب با ۴.۷ و ۴.۳ میلیون دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم هستند.

به گزارش IDC در همه‌گیری کرونا هم فروش تبلت‌ها و هم پی‌سی‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. مردم این روزها هم برای کار و هم تحصیل از تبلت و پی‌سی استفاده می‌کنند. طبق این گزارش فروش کروم‌بوک هم نسبت به سل گذشته ۶۸.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و به ۱۲.۳ میلیون دستگاه رسیده است.

با این‌حال IDC انتظار دارد فروش کروم‌بوک‌ها و تبلت‌ها به خاطر کمبود جهانی تراشه کاهش یابد. همچنین با بازگشتن آهسته دنیا به زندگی عادی و بازگشتن به ادارات، شرکت‌ها و مدارس، انتظار داریم تقاضا برای تبلت و پی‌سی کمتر شود. اپل می‌گوید محدودیت‌های تأمین قطعات تأثیر قابل توجهی روی فروش آی‌پد در ماه‌های آینده خواهد داشت. حتی گفته می‌شود شاید فروش آیفون ۱۳ نیز تحت تأثیر این معضل جهانی قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید