تامین ارز؛ مانع اصلی هلال‌احمر در واردات واکسن کرونا

    کد خبر :834547
تامین ارز؛ مانع اصلی هلال‌احمر در واردات واکسن کرونا

دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت‌: با تامین به موقع ارز، شرکای بین المللی ما نیز اعتمادشان برای تامین تعهداتشان جلب می‌شود و روند واردات واکسن کرونا به کشور سرعت بیشتری می‌گیرد.

محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد واردات واکسن طی ماه جاری، گفت: فقط از ابتدای ماه جاری (مرداد) تاکنون جمعیت هلال احمر در ۴ نوبت، بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کرده است که رکورد جدیدی در بحث واردات واکسن به حساب می‌آید.

قوسیان در پاسخ به این سوال که علت تسریع واردات واکسن مورد نیاز در ماه جاری چیست، گفت: یکی از بحث‌ها تامین ارز مورد نیاز است. زمانی که پروسه تامین ارز به خوبی طی شود، یکی از موانع اساسی برای واردات حل می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای امسال ما مجوز ۱۰ میلیون دوز واکسن را دریافت و تا پایان تیرماه این سقف را تکمیل کردیم. در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام رئیسی رییس جمهوری نیز داشتیم، بر تامین واکسن وارداتی تاکید شد و هلال احمر اعلام کرد که می‌تواند در مرحله بعد حدود ۳۰ میلیون دوز وارد کند.

وی گفت: طی ۲ هفته گذشته و از آغاز مرداد نیز هلال احمر بیش از ۴ میلون دوز واردات داشته است و اگر همچنان بتوانیم به همین شکل تامین ارز را داشته باشیم و سنگ اندازی‌ها و کارشکنی‌ها نیز مانع نباشد، راهی تا تحقق وعده دوم ما یعنی تامین ۳۰ میلیون دوز واکسن هم نخواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: با تامین به موقع ارز، شرکای بین المللی ما نیز اعتمادشان برای تامین تعهداتشان جلب می‌شود و روند واردات واکسن سرعت بیشتری می‌گیرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد مراکز انجام واکسیناسیون هلال احمر در تهران گفت: از پایان هفته گذشته، مرکز شرق ما در تهرانپارس و مرکز دیگر ما در انقلاب با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول انجام واکسیناسیون شهروندان هستند.

وی در مورد میزان واکسیناسیون در این مراکز گفت: هر دو مرکز در صورت تامین واکسن مورد نیاز ظرفیت بالایی برای واکسیناسیون در اختیار دارند. در روز گذشته در یکی از مراکز تعداد ۵۰۰ واکسیناسیون در ساعات اولیه صبح انجام شد و تا ساعت ۱۰ صبح واکسن به اتمام رسید. از این رو با در اختیار داشتن میزان واکسن بیشتر می‌توانیم تعداد واکسیناسیون را بالا ببریم و به ایمنی جمعی سرعت ببخشیم.

به گزارش میزان، وی گفت: در مرکز شرق واکسیناسیون عمومی و در مرکز انقلاب، واکسیناسیون فرهنگیان در حال انجام است. در سطح استان نیز ۲ مرکز دیگر در شمیرانات و شهرری نیز ظرفیت انجام واکسیناسیون را در اختیار دارند که در صورت دریافت مجوز می توانند به چرخه واکسیناسیون بپیوندند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید