بیش از 50 درصد رایانه های تجاری قابلیت پشتیبانی ویندوز 11 را ندارند

    کد خبر :853246

مایکروسافت ویندوز 11 را با تغییرات ظاهری چشمگیر و البته پیش‌نیازهای فانتزی روانه بازار کرده است. اکنون معلوم شده که چیزی بیش از 50 درصد رایانه‌های تجاری قادر به پشتیبانی از ویندوز 11 نیستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداراز همان زمان که مایکروسافت ویندوز 11 را معرفی کرد، بسیاری از کاربران به دنبال دریافت پاسخ این سوال بودند که آیا کامپیوتر آنها از نسل جدید ویندوز پشتیبانی می‌کند یا خیر. ردموندی‌ها پیش نیازهای سخت گیرانه‌ای مانند TPM 2.0 و نیاز به پردازنده‌های نسبتا جدید را برای نصب ویندوز 11 مد نظر داشتند.

 این در حالیست که شباهت‌های زیادی بین نسل جدید و نسل قبل سیستم عامل ویندوز مایکروسافت وجود دارد و برای بسیاری سطح سخت گیری مایکروسافت غیر قابل درک است. از طرفی در حالی که بسیاری از کاربران خانگی فاقد سیستمی سازگار با ویندوز 11 هستند، مطالعات نشان می‌دهد چیزی بیش از 50 درصد کامپیوترهای تجاری نیز از ویندوز جدید مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کنند.

این مطالعه بر روی 30 میلیون کامپیوتر شخصی در 60 هزار شرکت انجام شده که به‌نظر می‌آید بخش تجاری هم مانند بخش خانگی با مشکل عدم سازگاری سیستم‌های خود با ویندوز 11 روبرو هستند.

نتیجه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فقط 44.4 درصد از کامپیوترهای تجاری مجهز به پردازنده سازگار با ویندوز 11 بوده و 52.55 درصد از این سیستم‌ها از قابلیت TPM برای نصب نسل جدید ویندوز برخوردارند. اگر چه ترفندهایی برای نصب ویندوز 11 به صورت دستی و دور زدن محدودیت ها وجود دارد اما با توجه به تهدید مایکروسافت مبنی بر توقف انتشار آپدیت‌های امنیتی، این کار  برای شرکت‌های تجاری با ریسک زیادی همراه است. همچنین وضعیت در مورد ماشین‌های مجازی بسیار بدتر بوده و در حال حاضر تنها 0.23 درصد آنها از پیش نیاز TPM ویندوز 11 برخوردارند.

این بررسی ثابت می‌کند که ویندوز جدید علاوه بر کاربران عادی وضعیت را برای شرکت‌ها و کاربران تجاری نیز بسیار سخت می‌کند. از طرفی هم بسیاری بر این باورند که زمان آن رسیده که شرکت‌ها سیستم‌های خود را ارتقا دهند و این به افزایش امنیت آنها نیز کمک می‌کند.

اما مسئله اینجاست که بیش از نیمی از سیستم ها از ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کنند و همین باعث می شود ارتقا سیستم‌ها با دشواری همراه شود. در مقابل مایکروسافت نیز تاکید بسیاری بر روی فاکتور امنیت داشته و معتقد است پیش نیازهای ویندوز 11 در راستای عرضه سیستم عاملی بسیار ایمن‌تر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید