بغداد میزبان دور آینده مذاکرات با عربستان؛ عراقی‌ها همچنان میان ایران و عربستان میانجی‌گری می کنند

    کد خبر :872847
حسین امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه از برگزاری دور جدیدی از گفتگوهای ایران و عربستان به میزبانی عراق خبر داد. پیش‌تر «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی اعلام کرده بود گفتگوها دو کشور در فضایی توام با احترام متقابل برگزار شده است، با این وجود هنوز موضوعات زیادی وجود دارد که دو طرف باید در خصوص آن‌ها به توافق برسند.

«بازتاب»؛ به گزارش «فارس»وزیر امور خارجه گفت به کوشش آقای فؤاد حسین و آقای مصطفی الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) ما در دور آینده مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوءتفاهمات و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی تشکر می‌کنم. آن‌چه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است در آخرین دور مذاکرات مجموعه‌ای از پیشنهادات عملی و سازنده را به طرف سعودی ارائه دادیم و در مذاکرات امروز با آقای فؤاد حسین داشتیم، مطلع شدم طرف سعودی پیشنهادات ایران را با نگاه مثبت مورد بررسی قرار داده و ان‌شاءالله هیأت‌های دو کشور در آینده نزدیک در بغداد گردهم می‌آیند و در خصوص عملیاتی کردن مرحله بعدی توافقات اقدام خواهند کرد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: آماده هستیم که هیأت‌های فنی دو کشور از سفارتخانه‌ها بازدید کنند. سفارتخانه‌ها و مقدمات کار را فراهم کنند که روابط به حالت طبیعی خودش برگردد، ولی باید منتظر ماند و دید که این اتفاق در چه زمانی و در نتیجه کدام مرحله مذاکرات ایران و عربستان در بغداد رخ خواهد داد.

به نظر می‌رسد این اظهارات امیرعبداللهیان، پس از دیداری کوتاه میان او و فیصل بن فرحان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد نشان‌دهنده امیدواری دیپلمات ارشد ایران در خصوص نتیجه‌بخش بودن گفتگوهای تهران و ریاض است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید