برخی قابلیت های ویندوز 11 به ویندوز 10 می آید

    کد خبر :851706

طبق تحلیل‌های صورت گرفته توسط گارتنر، این موسسه معتقد است سرعت بروزرسانی دستگاه‌های سازگار به ویندوز 11 به اندازه کافی سریع نیست و خصوصا کاربران تجاری تمایل چندانی به مهاجرت به ویندوز جدید مایکروسافت از خود نشان نداده اند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار استفن کلینهانس از گارتنر معتقد است که جدیدترین نسل از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت یک فیس لیفت دیرهنگام محسوب می‌شود، در حالی که ویژگی‌هایی جدیدی مانند مایکروسافت استور جدید، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید و حذف اینترنت اکسپلورر را شامل می‌شود و تمامی این قابلیت های ویندوز 11 برای ویندوز 10 نیز قابل عرضه است و برای این کار کافیست مایکروسافت یک بروزرسانی جدید آماده کند.

گارتنر بر این باور است که هیجانی که ویندوز 11 در میان کاربران ایجاد کرده، بیشتر به واسطه نام جدیدی است که مایکروسافت برای این سیستم عامل انتخاب کرده، در حالی که تغییر چشمگیری که این تغییر نسل و تغییر نام را توجیح کند وجود ندارد. به همین دلیل مایکروسافت صرفا با نامیدن ویندوز 11 بر روی این سیستم عامل، یک فرصت بازاریابی جدید برای اکوسیستم کامپیوترهای شخصی خلق کرده است. به گفته کلینهانس، یک سیستم عامل جدید به عنوان نقطه آغاز مسابقه در صنعت PC تلقی می‌شود و چنین نقش تحریک کننده‌ای را ایفا می کند. اتفاقی که از شش سال پیش و در زمان عرضه ویندوز 10 تاکنون دیگر رخ نداده است. وی ادامه داده است که حرکت به سمت ویندوز به عنوان یک مدل خدمات با ویندوز 10 سوالاتی را در مورد پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی بی پاسخ گذاشته و این موضوع مبهم و نامشخص مانده است.

اگر چه ویندوز 11 شاید نام جدیدی که دریافت کرده را نتواند تضمین کند و حس تجربه یک سیستم عامل جدید را به کاربران منتقل کند، اما مایکروسافت فرصت ایجاد یک خط پایه جدید و امروزی را فراهم کرده و این بار قدیمی را بدون آنکه تاثیری بر کاربران فعلی ویندوز 10 بگذارد محدود کرده است. به عقیده گارتنر، مهم‌ترین اتفاقی که در ویندوز 11 رخ داده، همان تغییر عرضه یک آپدیت اصلی در سال می‌باشد. این در حالیست که ویندوز 10 در سال دو آپدیت بزرگ را دریافت می‌کرد. استراتژی جدید مایکروسافت خصوصا برای کاربران تجاری مهم‌تر و کارآمدتر از سیستمی است که ردموندی‌ها در مورد ویندوز 10 انجام می‌دادند.

با این وجود تحلیلگران به شرکت‌های تجاری و صاحبین کسب و کار توصیه می‌کنند که برای مهاجرت به ویندوز 11 فعلا عجله نکنند. به عقیده کارشناسان، این دسته از کاربران باید حداقل تا سال 2022 و تا زمان عرضه Windows 11 21H2 منتظر بمانند و این بروزرسانی را در مراحل اولیه به صورت محدود انجام دهند تا با رابط کاربری جدید ویندوز 11 آشنا شوند. البته به عقیده گارتنر بخش اعظمی از کاربران تجاری سال‌های طولانی به سمت ویندوز جدید نخواهند رفت و این موسسه معتقد است تا اوایل 2023، کمتر از 10 درصد شرکت‌ها سیستم های خود را به ویندوز 11 مجهز خواهند کرد. در مورد کاربران عادی نیز وضعیت چندان متفاوت نخواهد بود. بیش از 60 درصد کاربران اطلاعات خاصی از ویندوز جدید مایکروسافت ندارند. بنابراین بسیاری از کاربران تا مدت‌ها به سمت نسخه جدید ویندوز نخواهند رفت.

از مهم‌ترین عوامل بروزرسانی سریع کامپیوترهای شخصی به ویندوز 11، پیش نیازهای سخت گیرانه مایکروسافت برای این سیستم عامل می‌باشد که باعث می‌شود بسیاری از سیستم‌هایی که اکنون از ویندوز 10 برخوردارند، قادر به بروزرسانی به نسخه جدید نباشند. TPM 2.0 نیز می‌تواند از موانع اصلی نصب گسترده ویندوز 11 توسط کاربران باشد. ویندوز 11 از بسیاری از جهات شبیه به ویندوز 10 می‌باشد، با این حال یکی از شاخصه‌های جدید و مهم ویندوز نسل جدید، کاهش حجم بروزرسانی‌ها تا 40 درصد است. این یکی از قابلیت‌هایی است که مختص ویندوز 11 می‌باشد و مایکروسافت نمی‌تواند آن را به عنوان یک آپدیت برای ویندوز 10 نیز منتشر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید