اوکراین خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ از سوی ایران شد

    کد خبر :674326

دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرده که کی‌یف هر اقدامی را برای اطمینان‌سازی از رمزگشایی جعبه سیاه و حفظ شواهد بررسی این حادثه انجام می‌دهد.

اوکراین خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ از سوی ایران شددادستانی اوکراین اعلام کرد از ایران خواسته تا جعبه سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ را به کی‌یف تحویل دهد.

به گزارش فارس، دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرده که از ایران خواسته تا جعبه سیاه (ضبط‌کننده اطلاعات پرواز) هواپیمای بوئینگ را به کی‌یف تحویل دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دادستانی کل اوکراین گفت: «دفتر دادستان کل و سرویس امنیتی اوکراین از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهان رسیدگی حقوقی انتقال جعبه سیاه به مجریان قانونی اوکراین هستند.»

دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرده که کی‌یف هر اقدامی را برای اطمینان‌سازی از رمزگشایی جعبه سیاه و حفظ شواهد بررسی این حادثه انجام می‌دهد.

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم «کی‌یف» بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

صبح روز شنبه، ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، با صدور اطلاعیه ای، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید