اولین اتومبیل الکتریکی هوآوی سال 2021 از راه می رسد

    کد خبر :788847

هوآوی در مذاکره با چند خودروساز چینی قصد دارد تا پایان سال 2021 پروژه اتومبیل برقی خود را رسما اعلام کند. شایعه‌ای که تاکنون برای اپل منتشر می‌شد و حال هوآوی قصد دارد به آن جامه عمل بپوشاند و به حقیقتی محض تبدیل کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– به گزارش رویترز اولین محصول تولیدی هوآوی یک اتومبیل برقی است که تا پایان سال جاری آماده رونمایی می‌شود. رویترز اعلام کرده تاکنون چهار منبع نزدیک به هوآوی این موضوع را گزارش دادند و باید آن را خبری جدی و حقیقی دانست.

از جمله اتومبیل ساز چینی که هوآوی در حال مذاکره با آنهاست، چانگان موتورز بوده که خودروسازی دولتی بوده و پیشتر نیز با همکاری فورد، خط تولید Mustang Mach-E را راه اندازی کرده و قصد دارد در همکاری با هوآوی محصول برقی آن را به تولید برساند. دیگر شرکت بلوپارک بوده که تحت مالکیت گروه بایک قرار دارد.

فردی که از تحلیلگران برجسته بوده بیان داشت که هوآوی هدفش تولید خودرو نیست و بلکه تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ تامین کننده ICT صنعت خودروسازی است. منابع نزدیک هواوی بیان داشتند تا پایان سال چند مدل آماده رونمایی خواهند شد و این مدل‌ها مقرون به صرفه بوده و برای بازار انبوه تدارک دیده شدند.

دن وانگ یکی از تحلیلگران  Gavekal Dragonomics بیان داشت که هوآوی با تحریم ایالات متحده دچار ضررهای هنگفتی شده و برای ادامه حیات خود نیاز دارد وارد صنایعی شود که کمتر به استفاده از تراشه متکی است.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید