بازتاب ایران

اورشلیم پُست: آیا کلید پایان جنگ غزه ایران است؟ نیوزویک: 43 سناتور خواهان قطع مذاکره با ایران شدند/ المانیتور: رهبر ایران خواهان حضور جوانان در دولت است/ الجزیره: محمود احمدی نژاد ثبت نام کرد

    کد خبر :809544

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پُست، هفته نامه نیوزویک، پایگاه خبری المانیتور و شبکه خبری الجزیره تأکید بر موضوعاتی چون آیا کلید پایان جنگ غزه ایران است؟ 43 سناتور خواهان قطع مذاکره با ایران شدند، رهبر ایران خواهان حضور جوانان در دولت است، محمود احمدی نژاد ثبت نام کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: آیا کلید پایان جنگ غزه ایران است؟

درگیری های اخیر در نوار غزه که با حمله به مناطق مسکونی و کشتار کودکان و غیرنظامیان در این منطقه همراه بوده است، لذا بازیگران مختلف سعی در استقرار آتش بس دارند.

روزنامه اورشلیم پُست درباره این تلاش ها نوشت: واسطه های مصری و قطری گفته اند حماس حاضر است حملات موشکی خود به اسرائیل را قطع کند به شرط آن که اسرائیل حمله نظامی به نواز غزه را متوقف کند.

به گفته این روزنامه اسرائیلی مقامات حماس و جهاداسلامی فلسطین طی سه روز گذشته برای پایان دادن به جنگ تلاش کرده اند، این روزنامه مدعی است آن ها بدون حمایت ایران نمی توانند به توافق با اسرائیل دست پیدا کنند.

در ادامه افزوده است: اسماعیل هنیه روز دوشنبه با محمدجواد ظریف تماس تلفنی داشته است و به وی اطلاع داده است در سطح دیپلماتیک و میدانی برای دستیابی به آتش بس تلاش می شود، این رسانه مدعی است دلیل این صحبت درواقع دریافت تایید ایران برای میانجیگری مصر و قطر بوده است.

غزه

در پایان اشاره شده است که فرماندهان شاخه نظامی حماس که در غزه مستقر هستند می گویند: نبرد را ادامه می دهند و با هر قیمتی مقاومت می کنند.

نیوزویک: 43 سناتور خواهان قطع مذاکره با ایران شدند

طبق اخبار منتشر شده در حمایت از اسرائیل در ایالات متحد فعالیت هایی از سوی لابی های صهیونیست در بین سناتورهای ایالات متحده شکل گرفته است.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: بیش از 40 سناتور برای پایان دادن به گفتگوهای هسته ای با ایران به بایدن نامه نوشتند، آن ها به مسئله حمایت ایران از حماس اعتراض داشتند.

در ادامه آمده است: این گروه 43 نفره که از سناتورهای جمهوری خواه تشکیل شده است به دلیل تامین بودجه حماس توسط ایران خواهان قطع گفتگوهای هسته ای با ایران شدند.

همچنین افزوده است: این سناتورها ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده اند و مدعی هستند فلسطینی ها درحال پرتاب موشک به شهرهای اسرائیل هستند.

مذاکرات هسته ای

در پایان این هفته نامه این طور نتیجه می گیرد که مذاکرات هسته ای مبالغی از سرمایه های بلوکه شده ایران را بازخواهد گرداند و ایران از آن برای حمایت از گروه های مقاومت در منطقه استفاده می کند.

المانیتور: رهبر ایران خواهان حضور جوانان در دولت است

رهبری در سخنان خود پس از شروع روند ثبت نام نامزدهای انتخابات به مسئله استفاده از جوانان در دولت آینده اشاره کردند، این تاکید از سوی رسانه های مختلف مورد توجه قرار گرفت.

پایگاه خبری المانیتور در همین باره نوشت: رهبر ایران خواستار حضور بیشتر جوانان در دولت بعدی ایران است.

در ادامه آمده است: رهبر ایران تاکید خود بر جوان بودن کابینه را این طور توضیح می دهد که منظور تشکیل یک کابینه کم سن منظور نبوده است بلکه حضور جوانان در کنار افراد با تجربه تا بتوانند کسب تجربه کنند.

این رسانه حضور جوانان در کابینه را مطابق با گام دوم انقلاب دانسته و آن را در راستای تربیت نسل جدید مدیران انقلابی می داند.

انتخابات ایران

در پایان این پایگاه خبری به احتمال نامزد شدن آقایان لاریجانی، رئیسی و ظریف پرداخته است و مدعی شده است آقای لاریجانی اعلام نامزدی خواهد کرد و آقای رئیسی نیز به همین صورت و آقای ظریف درخواست ها برای حضورش را رد کرده است.

الجزیره: محمود احمدی نژاد ثبت نام کرد

در دومین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آقای محمود احمدی نژاد با حضور در وزارت کشور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد، ثبت نام وی دارای حواشی زیادی بود و توجه رسانه های زیادی را به خود جلب کرد.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: محمود احمدی نژاد دوباره برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

این رسانه آقای احمدی نژاد را فوق محافظه کاری خوانده است که از سال های 1384 تا 1392 به عنوان رئیس جمهور ایران خدمت کرده است.

همچنین به ثبت نام وی در انتخابات سال 1396 نیز اشاره شده است که با رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان روبرو شد.

در ادامه به حضور طرفدران احمدی نژاد در کنار وی در زمان ثبت نام و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی او و حامیانش اشاره شده است.

احمدی نژاد

در پایان این شبکه خبری در اساس دانسته های خود مدعی است احتمال بالایی برای رد صلاحیت آقای احمدی نژاد قائل است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید