اورشلیم پست: اسرائیل می تواند سایت های هسته ای ایران را نابود کند/ نشنال اینترست: آمریکایی ها چگونه می توانند بر نیروی دریایی ایران پیروز شوند؟/ رویترز: رهبر ایران سال نو ایرانی را با پیام امید آغاز می کند

    کد خبر :795222

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پست، نشریه نشنال اینترست، خبرگزاری رویترز، که با تأکید بر موضوعاتی چون اسرائیل برای حمله به سایت های هسته ای ایران به بمب افکن های  B52 نیاز دارد، نیروهای نظامی ایالات متحده چگونه می توانند بر نیروی دریایی ایران پیروز شوند؟ رهبر معظم انقلاب سال نو ایرانی را با پیام امید آغاز می کنند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پست: اسرائیل می تواند سایت های هسته ای ایران را نابود کند

اسرائیل نگران توافق هسته ای ایران و آمریکا است و این موضوع باعث شده است مقامات اسرائیلی دنبال راهکار برای اقدام مستقیم علیه سایت های هسته ای ایران باشند.

روزنامه اورشلیم پست در همین باره نوشت: دانستن اینکه اسرائیل می تواند سایت های هسته ای ایران را نابود کند باعث کاهش تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای خواهد شد.

در ادامه به این نکته اشاره شده است که اسرائیل از کاهش اهمیت خاورمیانه در سیاست خارجی ایالات متحده نگران است. تمرکز سیاست خارجی ایالات متحده بر مسئله چین برای اسرائیل نگران کننده است.

در پایان این روزنامه می افزاید: اسرائیل برای اقدام مستقیم علیه سایت های هسته ای ایران نیازمند بمب های غول پیکر است که برای حمله آن ها بمب افکن B52 نیاز است.

نشنال اینترست: آمریکایی ها چگونه می توانند بر نیروی دریایی ایران پیروز شوند؟

با توجه به این که بزرگترین دغدغه درگیری نظامی ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس است، رسانه های مختلف به برآورد توانمندی نیروی های نظامی دو طرف می پردازند.

در همین باره نشریه نشنال اینترست نوشت: جنگ نفتکش ها نمونه تاریخی مناسبی برای مطالعه چنین درگیری است.

در ادامه به جنگ نفتکش ها و حمایت های قدرت های مختلف در سطح منطقه و جهان از عراق می پردازد. این درگیری ها را وحشتناک و البته کم خسارت بررسی می کند.

در پایان این نشریه ایران را به اجرای نوع کم خشونت تری از این درگیری ها درمورد حمل و نقل در خلیج فارس متهم می کند و این نوع حمله ها را خطرناک توصیف می کند زیرا خطر تلافی جویی وجود دارد.

رویترز: رهبر ایران سال نو ایرانی را با پیام امید آغاز می کند

پیام نوروزی رهبری برای رسانه های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است. در واقع می توان گفت رسانه های مختلف فرمایشات ایشان را به عنوان خط مشی سالانه می شناسند.

خبرگزاری رویترز از جمله رسانه های است که به این مسئله پرداخته است و نوشت: رهبر معظم ایران آیت الله خامنه ای روز شنبه در سخنرانی تلویزیونی خود از سال نو ایرانی با عنوان: تولید، حمایت و رفع موانع استقبال کردند.

در ادامه آمده است: رهبر ایران معتقد است زمینه خوبی برای جهش تولید وجود دارد.

نوروز از آسیای میانه تا قفقاز جشن گرفته می شود و ایران با شلیک در میدان آزادی این سال را آغاز کرد.

در پایان این خبرگزاری به مسائل مختلفی مانند پیام نوروزی بایدن، سخنان آقای روحانی و انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخته است. همچنین مدعی است مدیران جدید، با انرژی و باانگیزه قوی در ایران منصوب خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید