اسپوتنیک: خروج آمریکا از برجام نشان دهنده ناتوانی آن در مذاکره است/ نیویورک پست: ایران ژنرال ارتش آمریکا را تهدید به کشتن کرد/ تایمز اسرائیل: فرزندان دانشمند هسته ای ایران از حمله و تیراندازی می گویند

    کد خبر :795320

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک پست، روزنامه تایمز اسرائیل با تأکید بر موضوعاتی چون خروج آمریکا از برجام نشان دهنده ناتوانی آن در مذاکره است، ایران ژنرال ارتش آمریکا را تهدید به کشتن کرد، فرزندان دانشمند هسته ای ایران از حمله و تیراندازی می گویند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: خروج آمریکا از برجام نشان دهنده ناتوانی آن در مذاکره است

ایالات متحده با خروج از برجام و سایر توافق های بین المللی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان داد که شریک قابل اعتمادی نیست. این مسئله مورد توجه رسانه های زیادی بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است و نوشت: وزیر امورخارجه روسیه سرگئی لاوروف در مصاحبه با رسانه های چینی اظهار داشته است که خروج آمریکا از برجام نشان دهنده ناتوانی این کشور در مذاکره، پایندی به توافق و همچنین نقض قوانین بین المللی است.

در ادامه آمده است: دولت بایدن برای بازگشت به برجام قول هایی داده بود اما حرکت خاصی از او دیده نشده است. رهبر ایران اعلام کرد این کشور برای بازگشت به تعهدات هسته ای خود عجله ندارد و می تواند تا زمانی که ایالات متحده برای لغو تحریم ها علیه مردم ایران اقدام عملی انجام نداده است صبر کند.

در پایان این خبرگزاری تاکید می کند که سرنوشت برجام بستگی به حمایت چین و روسیه از آن دارد.

نیویورک پست: ایران ژنرال ارتش آمریکا را تهدید به کشتن کرد

ترور شهید سلیمانی توسط ایالات متحده و مسئله انتقام از قاتلان آن شهید موضوع قابل تاملی است که در سایه واژه انتقام سخت یک معنای ویژه پیدا کرد. اکنون این نااطمینانی وجود دارد که ایران برای انتقام از تروریست ها چه اقدامی خواهد کرد.

روزنامه نیویورک پست در همین باره نوشت: ایران ژنرال جوزف ام مارتین را تهدید به کشتن کرده است.

در ادامه این مطلب ایران متهم شده است به این که از تروریست های القاعده برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده کرده است.

در پایان این روزنامه این طور نتیجه گرفته است که تهدید به کشتن برای مقامات نظامی ایالات متحده از سوی نیروهای نظامی ایران در چارچوب انتقام سخت وجود دارد.

تایمز اسرائیل: فرزندان دانشمند هسته ای ایران از حمله و تیراندازی می گویند

ترور شهید فخری زاده یکی از مسائل مبهم سال گذشته بود، این عملیات همچنان دارای ابعاد ناشناخته ای است که برای رسانه ها دارای جذابیت است.

روزنامه تایمز اسرائیل در همین باره نوشت: فرزندان فخری زاده می گویند گلوله شیشه جلو خودرویی که پدرشان با آن رانندگی می کرده است را شکسته و در هنگام فرار چهار گلوله به وی اصابت کرده است.

در ادامه آمده است: فرزندان وی می گویند خودروی پدرشان ضدگلوله نبوده است. فخری زاده دانشمندی بود که ایالات متحده و اسرائیل به عنوان رئیس بخش نظامی برنامه هسته ای ایران می شناختند.

در پایان این روزنامه به بررسی عملیات ترور شهید فخری زاده پرداخته است و به انفجار کامیونت و تیراندازی افراد مسلح به خودرو وی اشاره می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید