الشرق الاوسط: ایران به نقطه تولید سلاح هسته ای بازگشت/ دِ هیل: بایدن برای بازگشت به برجام تحت فشار است/ بلومبرگ: رایزنی ایران با مشتریان قدیمی نفت/ آفشور-تکنولوژی: وزارت نفت ایران به دنبال 42 قرارداد همکاری تحقیقاتی

    کد خبر :790141

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌های کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر نهمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون ایران به نقطه تولید سلاح هسته ای بازگشت، بایدن برای بازگشت به برجام تحت فشار است، رایزنی ایران با مشتریان قدیمی نفت، وزارت نفت ایران به دنبال 42 قرارداد همکاری تحقیقاتی، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور– رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل الشرق الاوسط، دِ‌هیل، بلومبرگ، آفشور-تکنولوژی که با تأکید بر موضوعاتی چون ایران به نقطه تولید سلاح هسته ای بازگشت، بایدن برای بازگشت به برجام تحت فشار است، رایزنی ایران با مشتریان قدیمی نفت، وزارت نفت ایران به دنبال 42 قرارداد همکاری تحقیقاتی، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الشرق الاوسط؛ ایران به نقطه تولید سلاح هسته ای بازگشت

ایران در پی خروج ایالات متحده از برجام و در راستای اجرای قانون مجلس شورای اسلامی اقداماتی را که در قالب برجام انجام داده بود به عقب بازگرداند. این که امروز ایران از لحاظ دانش هسته ای در چه مرحله ای قرار دارد. یک سوال مهم است که خیلی از رسانه ها را به خود مشغول کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی با تیتر «ایران به نقطه تولید سلاح هسته ای بازگشت» درباره توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نوشت:

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا هشدار داد که ایران در حال بازگشت به آن نقطه ای است که می تواند مواد شکاف پذیر برای سلاح هسته ای را در مدت زمان کوتاهی تولید کند.

وی همچنین از تعهد واضح بایدن برای بازگشت به دیپلماسی برای بازگشت به برجام سخن گفته است.

این روزنامه با استفاده از نقل قول های پیاپی از بلینکن این طور نتیجه می گیرد که ایالات متحده سعی دارد، توافق هسته ای با ایران را بهبود ببخشد.

دِ هیل؛ بایدن برای بازگشت به برجام تحت فشار است

بایدن از زمان ورود به کاج سفید با مسائل زیادی درگیر بوده است که حاصل سیاست های دولت ترامپ بوده است. در این میان یکی از چالش برانگیزترین موضوعات، بازگشت با عدم بازگشت آمریکا به برجام است.

وبسایت دِ هیل در مطلبی با تیتر « بایدن برای بازگشت به برجام تحت فشار است» در موضوع بازگشت یا عدم بازگشت دولت بایدن به برجام چنین نوشت:

سازمان های زیادی در ایالات متحده به دولت بایدن برای بازگشت سریع به برجام فشار وارد می کنند. 32 گروه روز چهارشنبه 13 اسفند به کاخ سفید از خروج ترامپ از برجام انتقاد کردند و خواهان بازگشت سریع بایدن به این توافق شدند.

این رسانه در ادامه نتیجه گیری می کند که ادامه این وضعیت و عدم بازگشت به برجام ارتباط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا را مشکل تر می کند. زمان را مولفه تاثیرگذاری می داند که طرف آمریکایی نباید آن را از دست بدهد.

بلومبرگ؛ رایزنی ایران با مشتریان قدیمی نفت

گمانه زنی‌ها درباره احتمال لغو یا کاهش تحریم های ایران از سوی ایالات متحده، باعث شده است تا مسئله فروش نفت و مشتریان احتمالی نفت ایران سوال برانگیز شود.

خبرگزاری بلومبرگ در مطلبی با تیتر «رایزنی ایران با مشتریان قدیمی نفت » درباره بازار فروش نفت ایران پس از لغو یا کاهش تحریم ها نوشت:

درحالی که احتمال لغو تحریم های ایران قوت پیدا می کند. ایران به سراغ مشتریان قدیمی نفت خود در آسیا رفته است. تا میزان علاقه آن ها برای خرید نفت خود را ارزیابی کند.

این خبرگزاری این طور نتیجه گیری می کند که دیپلمات های ایران برای یافتن بازار مناسب برای فروش نفت خود در آسیا حداقل به پنج پالایشگاه مراجعه کرده اند و در پی ارزیابی این بازار هستند.

آفشور-تکنولوژی؛ وزارت نفت ایران به دنبال 42 قرارداد همکاری تحقیقاتی

تحریم های سال های گذشته ایالات متحده علیه ایران در بخش نفت و گاز تاثیراتی داشته است. از جمله این تاثیرات در حوزه تحقیقات و تکنولوژی های جدید است.

وبسایت آفشور-تکنولوژی در مطلبی با تیتر « آفشور-تکنولوژی؛ وزارت نفت ایران به دنبال 42 قرارداد همکاری تحقیقاتی» درباره فعالیت های وزارت نفت ایران در حوزه تحقیقاتی نوشت:

وزارت نفت ایران از برنامه خود برای راه اندازی 42 پروژه بزرگ نفتی با مشارکت نهادهای تحقیقاتی و دانشگاه های داخلی خبر داده است.

این پروژه ها توسط شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها انجام خواهد شد. همکاری وزارت نفت و دانشگاه ها برای طولانی مدت در دستورکار است.

این وبسایت چنین نتیجه گرفت که ایران پس بازگشت تحریم های آمریکا در سال 2018 بر رشد شرکت های داخلی درحوزه های تحقیقاتی تمرکز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید