افزایش شمار قربانیان طوفان «لکیما» به ۲۸ کشته و ۲۰ مفقود

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵
    کد خبر :589252

شمار قربانیان طوفان «لکیما» که شهرهای ساحلی شرقی چین را درنوردیده به ۲۸ کشته و ۲۰ مفقود افزایش یافت.

بیش از یک میلیون نفر از “شانگهای” و استان همجوار آن “چه‌جیانگ” به دنبال وقوع این طوفان که تاکنون منجر به تخریب بیش از ۳۰۰۰ خانه شده است، تخلیه شده‌اند.

طوفانلکیما” صبح روز گذشته (شنبه) “چه‌جیانگ” را درنوردید و در حال حاضر از شدت آن کاسته شده است.

به دنبال وقوع این طوفان خدمات چندین خط مترو در “شانگهای” به حالت تعلیق درآمده‌است. دیگر خدمات ریلی و برنامه قطارها همچنین ۵۲۰ پرواز داخلی و خارجی از چندین شرکت هواپیمایی نیز در چین با تاخیر و لغو مواجه شده‌اند.

نیروهای واحدهای اضطراری چین در حال انجام عملیات بازسازی راه‌ها و ترمیم منابع آب و برق هستند.

طوفان “لکیما” همچنین تایوان را نیز درنوردیده و ژاپن را تحت تاثیر قرار داده است، به طوری که تمامی مدارس، ادارات دولتی و مشاغل از جمله بازارهای مالی روز جمعه در شمال تایوان تعطیل شده‌اند. علاوه بر آن بیش از ۵۰ هزار خانه در تایوان با قطعی برق ناشی از وقوع این طوفان مواجه شده‌اند.

به گزارش ایسنا،مرکز عملیاتی اورژانس تایوان اعلام کرده که “لکیما” دست‌کم یک کشته و چهار مصدوم در این کشور بر جای گذاشته است. در ژاپن نیز این طوفان چهار مصدوم بر جای گذاشته و منجر به ایجاد اختلال گسترده‌ای در برنامه کشتی‌ها و پروازهای جزایر جنوبی این کشور شده است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، دفتر مرکزی هواشناسی تایوان اعلام کرده که سرعت بادهای طوفان “لکیما” به صورت پایدار ۱۸۴ کیلومتر در ساعت بوده و صبح روز جمعه به ۲۲۷ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است. این دفتر طوفان “لکیما” را قوی‌ترین طوفانی شناخته که تاکنون در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) در اقیانوس آرام غربی به وقوع پیوسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید