بازتاب ایران

اسپوتنیک: رهبر ایران اولین دوز واکسن کرونا را دریافت می کند/ الشرق الاوسط: آمریکا سایت های خبری ایران را تصرف کرد/ فارن افرز: انقلاب بعدی ایران / نیوزویک: رئیس جمهور جدید ایران چگونه اداره خواهد کرد

    کد خبر :821522

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه الشرق الاوسط، نشریه فارن افرز و هفته نامه نیوزویک با تأکید بر موضوعاتی چون رهبر ایران اولین دوز واکسن کرونا را دریافت می کند، آمریکا سایت های خبری ایران را تصرف کرد، انقلاب بعدی ایران ، رئیس جمهور جدید ایران چگونه رفتار خواهد کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: رهبر ایران اولین دوز واکسن کرونا را دریافت می کند

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که رهبری تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند، این خبر برای بسیاری از رسانه جذاب بوده است، زیرا ایشان با توجه به رده سنی در گروه های اولیه تزریق واکسن قرار داشته اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: گفته می شود رهبر معظم ایران در روزهای آینده دوز اول واکسن کرونا را دریافت می کند.

ادامه داده است: سیدعلیرضا مرندی، رئیس آکادمی علوم پزشکی ایران، گفته است رهبر عالی ایران که 82 سال سند دارند روزهای آینده دوز اول واکسن کرونا را دریافت می کنند.

افزوده است: ایشان توسط واکسن ایرانی، ایران برکت واکسینه خواهند شد.

واکسن

در ادامه این خبرگزاری به آمارهای مربوط به همه گیری در سراسر جهان پرداخته است و مدعی شده این ویروس 3.88میلیون نفر کشته داشته است. آمارهای مربوز به ایران را بیش از 3.12 میلیون مورد ابتلا و 83000 مورد فوت بیان کرده است.

الشرق الاوسط: آمریکا سایت های خبری ایران را تصرف کرد

خبر خارج کردن دامنه های اینترنتی که ادعا می شود منتسب به نهادهای امنیتی ایران است، از سوی ایالات متحده یک موج رسانه ای را به دنبال داشته است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: ایالات متحده وب سایت های خبری دولت ایران را تصرف کرد.

در ادامه آمده است: وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه گفت که 33 وب سایت رسانه ای تحت کنترل دولت ایران و همچنین سه گروه عراقی کتائب حزب الله را توقیف کرده است.

همچنین افزوده است: ادعا می شود این دامنه ها در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است به همین علت در لیست سیاه تحریم های ایالات محتحده قرار گرفته اند.

سایت های ایرانی

در پایان این روزنامه هم زمانی این اقدام آمریکا را با انتخاب آقای رئیسی به ریاست جمهوری مورد بررسی قرار داده است، به واکنش آمریکایی ها درباره این انتخاب می پردازد.

فارن افرز: انقلاب بعدی ایران

سیاست تغییر رژیم و انقلاب در ایران یکی از سیاست هایی بود که در دوره ترامپ در مسئله ایران پیگیری میشد، اکنون نیز در آمریکا طرفدارانی برای این سیاست وجود دارد.

نشریه فارن افرز در همین باره نوشت: انقلاب بعدی ایران، چرا واشنگتن باید به دنبال تغییر رژیم در تهران باشد.

ادامه می دهد: کسانی که در آمریکا طرفدار رویکرد اجباری نسبت به ایران هستند، به حمایت مخفیانه از تغییر رژیم در ایران متهم می شوند.

افزوده است: در طرف مقابل همواره این افراد تغییر رژیم را انکار می کنند و تلاش خود را برای تغییر رفتار دولت مردان ایرانی معرفی می کنند.

انقلاب ایران

در پایان این نشریه به این نتیجه می رسد که به علت آن که دولت ایران همچنان یک دولت انقلابی است و از پذیرش آمریکا امتناع می کند، سیاست تغییر رژیم باید در اولویت سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران باشد.

نیوزویک: رئیس جمهور جدید ایران چگونه رفتار خواهد کرد

ابهامات درباره ادامه سیاست خارجی ایران در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی برای همگان وجود دارد، در ایالات متحده این مسئله نسبت به سایر کشورها دارای اهمیت بیشتری است زیرا اکنون یکی از پرونده های مهم سیاست خارجی ایالات متحده، مذاکرات هسته ای با ایران است.

هفته نامه نیوزویک در همین باره نوشت: رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران چگونه رفتار خواهد کرد

ادامه می دهد: آقای رئیسی درحالی از سه رقیب انتخاباتی خود پیشی گرفت و به سمت ریاست جمهوری دست پیدا کرد که با اتهاماتی مانند نقض حقوق بشر روبرو خواهد بود.

همچنین این طور ادعا کرده است که آقای رئیسی گزینه نزدیک به رهبری و سپاه پاسداران بوده است، پایین بودن مشارکت در انتخابات را به عنوان یک عامل تضعیف کننده برای او مطرح کرده است.

رئیسی

در پایان این هفته نامه این طور نتیجه گیری کرده است که کاهش سطح مشارکت در انتخابات ناشی از مشکلات اقتصادی و فقر بوده است و لذا به اهمیت لغو تحریم های اقتصادی پرداخته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید