استقبال فرانسوی‌ها از اکران یلدا

    کد خبر :753638

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی با کسب درجه عالی (۴ ستاره از ۵) از نشریات معتبر فرانسوی چون پاریزین، نوول ابسرواتور، لوموند، پزیتیف، اِل، ون مینوت، فم اکتوئل، تله راما، فیش دو سینما و… موفق شد با احتساب نسبت کپی و سالن‌ها، فیلم اول جدول فروش در روز نخست اکران و دومین فیلم برتر جدول در پایان هفته اول نمایش در فرانسه باشد.

به گزارش اکران توتال به عنوان منبع گزارش اکران سینمایی در فرانسه، «یلدا شبی برای بخشش» (پخش از پیرامید) با ١٩٤ تماشاگر برای هر کپی به عنوان فیلم بزرگ موفق هنر و تجربه، توانست خود را به عنوان بهترین فیلم در رده دوم جدول تثبیت کند.

این فیلم در رقابت با ٧ فیلم چند میلیونی و ستاره‌دار فرانسوی جایزه بزرگ سینمای مجله «اِل» را دریافت کرد و با حفظ تمام ٨٦ سالن سینمایش در سراسر فرانسه هفته دوم اکران را آغاز می‌کند.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داوری، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید