استاندار مازندران: تعداد کارخانجات ورشکسته استان زیاد است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۱۴
    کد خبر :793527

استاندار مازندران گفت: تعداد کارخانجات ورشکسته استان زیاد است انتظار داریم که دستور ویژه برای تعیین تکلیف این واحدها انجام شود، با توجه به حجم تعداد کارخانجات ورشکسته دستور قاطع شما می‌تواند کمک کند.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در طول سه سال اخیر درگیر بحران‌های مختلف تحریم‌، کرونا و سایر مسائل بودیم و سعی کردیم که با تعیین اولویت‌ها، مسائل استان را پیگیری کنیم، در حوزه امنیتی و سیاسی مشکلات خاصی در مازندران نداریم، در حوزه اقتصادی انتظاری که از خودمان داریم برآورده نشده است.

وی با اشاره به همکاری مناسب دستگاه قضایی استان، گفت: بسیاری از موفقیت‌های دستگاه اجرای نتیجه همکاری دستگاه قضایی در بخش‌های ساخت‌وساز و راه‌اندازی واحدهای تولیدی بوده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد مساحت استان را جنگل و مراتع تشکیل داده است، حدود ۱۵ درصد مساحت استان زیرساخت‌های استان است، داشتن سواحل در اقتصاد دریامحور تکالیفی را ایجاب می‌کند، همچنین وجود دریا و جنگل ملاحظات زیست محیطی در استان مازندران ایجاد می‌کند.

استاندار مازندران اضافه کرد: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی توجه ویژه به استان مازندران شود، زمانی که در بهار و تابستان مشکل کم‌آبی داریم، در ایام کشاورزی آب را در استان مازندران سهمیه‌بندی می‌کنیم.

حسین‌زادگان با اشاره به قابلیت‌های مازندران در بخش تولیدات، گفت: ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی داریم که ۲.۵ میلیون تن مرکبات است که با نداشتن زیرساخت‌ها با قیمت مناسب به فروش نمی‌رسد که با ایجاد زیرساخت‌ها بسته‌بندی انجام شده و اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی با اعلام اینکه ۴۳ درصد از زمین‌های واگذار شده در منابع طبیعی دچار انحراف شده است، گفت: در طول چهار سال اخیر زمین‌های منابع طبیعی را واگذار نکردیم، در گذشته انحرافات داشته است.

استاندار مازندران به اقدامات انجام شده در بخش پسماند اشاره کرد و گفت: در این حوزه دچار مشکل هستیم با همه پیگیری‌های انجام شده در سنوات گذشته به اندازه چند برابر گذشته اعتبار گرفتیم برای حل این مشکل نیاز به توجه بیشتر داریم؛ در این حوزه دو بخش مدیریت اجتماعی پسماند، کاهش تولید زباله، زباله‌سوز و کارخانجات در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه زباله‌سوز نوشهر افتتاح شده بابل مشکل شیرابه دارد، آمل در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار و زمین بوده که بحث زمین انجام شده است، مدیریت پسماند در استان مازندران حل نشده اما در ریل مناسبش قرار گرفته است، حساسیت در حد ملی رسیده، اعتبارات مناسبی در طول چند سال اخیر گذاشته شده است و نیاز به چند برابر اعتبار نیاز داریم.

حسین‌زادگان ادامه داد: دستور خوبی بابت تعیین مالکیت نساجی انجام شده است، ۶۰ درصد سلولوزی برای تامین مواد اولیه به تصمیمات مناسبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در بحث اختلافات اراضی اشخاص با نهادها و دستگاه‌ها ورود پیدا کرده‌، بخشی از اراضی مربوط به انفال است که حق کارشناسی در برخی از موارد سنگین می‌شود که به نوعی تضییع حقوق می‌شود، انتظار داریم بخش زمین‌های آق‌مشهد اتفاق بیافتد.

استاندار مازندران اضافه کرد: مرغ لاین یک بحث راهبردی است، برای اینکه وابستگی به خارج را حل کند، چرخه اول تولید جوجه یک‌روزه در کشور را دارد به نظر می‌رسد باید به این موضوع به صورت ملی توجه شود و تضمینی برای تامین امنیت غذایی گوشت سفید است.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: با حمایت و پشتیبانی خوب دستگاه قضا بسیاری از واحدهای به خط تولید برگردانده شدند.

وی اضافه کرد: تعداد کارخانجات ورشکسته استان زیاد است انتظار داریم که دستور ویژه برای تعیین تکلیف این واحدها انجام شود، با توجه به حجم تعداد کارخانجات ورشکسته دستور قاطع شما می‌تواند کمک کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۳۵ پروژه اقتصاد مقاومتی عملیاتی و هلدینگ سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد که منتظر تایید نهایی شورای نگهبان هستیم.

حسین‌زادگان ادامه داد: در بخش آزادسازی به صورت ویژه تشکر می‌کنم، سال‌ها به دنبال این بودیم ۸۵ درصد اماکن آزاد شده است، وقتی قوه قضائیه برای پلاژ خودش دستور تخریب داده اثر ویژه‌ای گذشته است.

وی یادآور شد: ۱۳۰ مجوز اسکله بدون نام برای اولین‌بار انجام دادیم که شرایط برای سرمایه‌گذار فراهم شده است.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید